• Mia m Rasmus

V 22, vart känner ni mest rörelser?

Jag känner nästan alltid en bit under naveln. Tycker ju att bebben borde flytta på sig någon gång och röra sig på andra ställen?

Mamma 050104 + Bf 070723
  • Svar på tråden V 22, vart känner ni mest rörelser?
  • bekkis

är i v. 22+2 idag å ungen sparkar hej vilt över allt.. både nere vid blygdebenet å långt upp vid naveln.. å känner verkligen när den rullar runt å vrider sej ^^,

• SaraSnigel

Går det att känna utanpå er mage än? Jag är i vecka 20 och känner rätt ofta att den rör sig men pappan är så besviken för han känner inget än utanpå.. Hur lång tid tog mellan att ni kände inuti och att det gick att känna utanpå?

• Mia m Rasmus

SaraSnigel:

Jag har bara kännt 1 spark på utsidan ännu. Pappa har inte lyckats känna. Men har moderkakan delvis i framvägg och det spelar ju också in på hur mkt man känner eller inte

• SaraSnigel

Okej, då kan det ta rätt lång tid alltså?

• Granada

Jag är i vecka 24 nu och har precis börjat känna ovanför naveln. Innan har han (är en liten grabb) mest härjat nere vid blygdbenet och ut ât sidorna. Livmodern nâr ju inte över naveln innan. Omkring v:22 kunda vi känna sparkar frân utsidan. Men det gäller ju att bebisen sparkar precis när man har handen pâ!Och som gravid sâ känner man kanske utan pâ tidigre än pappan dâ man även känner inifrân och känslan blir "dubbel".

• Jen2006

Har moderkakan i framvägg (vet inte riktigt exakt) men min lille pojk sparkar mest nere vid sidorna. Har fått någon spark uppåt, men än så länge verkar han föredra sittande position i livmodern (eller så känner jag inte lika bra uppåt)

Kände första utanpå ngn gång i vecka 18-19 sambon kände i vecka 21 tror jag det var (men bara en gång) och sen mer i vecka 24

• Florida Åsa

Min gillar ocksa att sparka langt nere nastan vid ljumskarna. Forsta gangen blev jag valdigt forvanad. Pa senaste ultraljudet hade han tryckt huvudet langt ner nastan i ljumsken sa hon fick buffa i honom for att han skulle vanda sig sa hon kunde mata huvudet... lustigt att han gillar att hanga dar nere for man kanner ju att livmodern slutar vid naveln.

• 0028

jag är i v 23 idag...känner sparkar över naveln...och dom har blitt riktigt kraftiga... en livlig krabat

• Ximona81

JAg är i vecka 21  men svarar iaf..

nedanför naveln .. med kraftiga sparkar och en del vändningar osv..

• marrenmia

Min första kille låg alltid med ryggen mot vänster (från min sida sett, dvs uppifrån) och sparkade och boxades mot höger.

Nu andra gången gör hon (jag tror att det är en hon) likandant så det verkar som om min livmoder är mer lämpad att ligga på det sättet. Min gissning är att likaväl som jag har en favoritställning när jag ligger i sängen har mina barn en ställning i magen de föredrar. Vad tror ni?

• marrenmia

Med första kille menar jag första barnet!!!

• Mamma till sommaren

överallt tycker jag :) mest upp mot naveln , där man känner det mest att den vänder sig eller sparkar! men känner min varje gång ja nöstan sätter mig ner och lägger mig på kvällen åka omkring mot kanterna o sparka hehe :)

• Jessys

ja e dock bara i v21 men tänker svara ändå Min sparkar nedanförnavelnb, på vänster sida, en stund senare kommer det en spark på höger sida, den rör sig rätt mycket. såg man på ul oxå Och igår kände sambon en spark första gången! Gissa om han blev imponerad

• Natalii

jag går in i vecka 22 idag, min gosse håller mest till så långt ner och på sidorna han kommer åt haha=)..känns mest när jag sitter lite frammåtlutat eller ligger ner...men han väldigt lugn periodvis..fast just nu är han igång känner jag=) visst blir man lycklig varje gång det kommer en knuff eller en spark! han hade gärna fått sparka hela tiden, inte mig emot!!=)

• Eminor

Jag är i v 24 tror jag och känner mest rörelser till vänster nedanför naveln. Så har det varit hela tiden sen jag började känna nåt. Det var likadant med förra barnet också!

(moderkakan fram på båda)

• tulpaner

Är i vecka 22 och känner små sparkar både på utsidan och insidan, mest på sidorna av magen (vänstra sidan mest). Har också moderkakan fram - kände överhuvudtaget för första gången för några dagar sedan.

• NicoFina

Jag är i v. 20 och min lill* sparkar överallt.

• lurksmulan

I min mage sparkas det överallt nu!
    Tidigare var det mest neråt hönan till, hon verkar gilla att ligga där nere och trycka, för både på rutin-ul och när bm skulle lyssna på hjärtat senast så låg hon väldigt långt ner.
    (Är i v. 20+5)

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • FruSascha

Jag är i v 23 och det sparkas mest under naveln eller på sidorna.

Svar på tråden V 22, vart känner ni mest rörelser?