• mysocla

Har du/ni försäkrat ert barn?

Har du ni försäkring på barnet?

Skriv gärna vilken försäkring ni har, vad premien är, och varför ni valt att försäkra alt inte försäkra.
    Har ni ev. andra försäkringar som omfattar barnet.

Undrar för vi står i valet och kvalet om hur vi ska göra.

Thea´s mamma
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du/ni försäkrat ert barn?
  • Anna1111

Samma här Helle76, jag själv är också försäkrad för 3-4 milj.
    Jag kan säga att jag aldrig skulle kunna spara till dessa belopp.
    Nu sparar jag till båda barnen men kommer aldrig upp i denna summa.

• bamse81

Ja min Hanna är försäkrad... Vi har folksam min make har också tagit en livförsäkring på henne, vi sätter in mellan 500 - 1000 kronor på ett konto varje månad till henne. kommer försäkra barn nummet två också...Har ingen koll på vad det kostar min make sköter allt sånt där, är nog inte gratis men det får kosta vad det vill.

• miniGrynet

Vi har ju henne så mycket försäkrad som vi i nuläget får ha enligt försäkringsbolaget, plus fondsparande och ett sparkonto i hennes namn.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • spacebeare

japp trygghansa som sin mor

• Björnes Magasin

har trygg hansa till mig och barnen.

• Kristin24

ja trygghansa barnlivsförsäkring....var tur det för hon ramlade o slog tänderna illa...tack vare försäkringen så kan hon få gratis hjälp tills hon är 26 år om tänderna under blivit skadade.

Go och glad Kexchoklad
  • Ammo

Kan bara inte förstå hur man kan gå oföräkrad själ och framför allt låta sina barn vara utan!?
    Jag är ett levande bevis på att man har enorm nytta av den om något händer. Har som liten brytit både fötter, knän, slagit ut tänder mm, sånt som händer rätt ofta när man leker, åker skidor mm. Och hade mina förädrar inte försäkrat mig så hade det kostat multum och inte en krona hade de/jag fått i ersättning.

Ett ex, slog i min framtand när jag var ca 7 år, den behandlades under många år och tack vare att de anmält skadan till bolaget så täckte den kostnaderna tills jag var 25. Det blev en porslinstand tillslut och när jag var 24 fick jag byta ut den pga en spricka. Detta skulle kostat mig mellan 10-15.000 kr om jag inte haft försäkringen.

Så nej, man blir inte friskare utan men det kan kosta skjortan om något händer.

Min bebbe är försäkrad nu i magen och som allt annat i vårt hem så kör vi Trygg hansa.

• Jenny25

Vi har Trygg Hansa på barnen, hade även deras gravidförsäkring så det blev naturligt att fortsätta välja dem.

• TheDyingBride

Japp, trygghansa till både mig själv och båda barnen.
    Har fått med sambon dit också nu.
    Har haft trygghansa tills sen jag var jätteliten och tänker fortsätta med det för allihop.

Svar på tråden Har du/ni försäkrat ert barn?