Sval ringsjal till sommaren - vad rekommenderar ni?
Ja, som ovan, vad rekommenderar ni, material / märke? För att bära nyfödd i.
Ja, som ovan, vad rekommenderar ni, material / märke? För att bära nyfödd i.
Min syster som bor i Mexiko använde en ringsjal som är av rebozo-tyg och där är det väldigt varmt på somrarna! Du kan få tag på en sådan på www.rebozos.blogspot.com
Ringsjal blir ju aldrig lika varmt som langsjal (sitter losare och inte sa manga lager) sa jag tror faktiskt att vilken du an valjer sa blir det bra.
jag köpte en ringsjal till min bebis, vilket visade sig vara inte bästa köpet till nyfödd. det var svårt att få till det rätt.
bättre när de blir mer stadiga tycker jag.
jag köpte en trikåsjal ganska snabbt, och det var bara WOW!
På sommaren är det ju så att man inte behöver ha så mycket på sig under en sjaö om man valt en vävd eller en av trikå... varken på sig själv eller barnet.
Så jag tycker personligen att man nog får känna efter vad som är bäst för en själv och barnet... när det varit riktigt varmt så har jag ibland tagit till att ha en vattensjal på mig som jag då kan fukta lite så svalkar den.. men annars så har jag både långsjal och trikåsjal på sommaren...(kanske inte de tjockaste då) med bara bh under och blöja eller utan blöja (på barnet då)hihi
eftersom jag är sjalförsäljare så ger jag inte några tips på sjalmäken eftersom jag anävder det jag har i mitt sortiment...
här på FL skriver jag som mamma till 6 barn men jag lägger till detta med att jag är säljare för att inga missuppfattnignar om mitt syfte ska uppstå.
Ha det gott
ringsjal och linne inunder är perfekt det med för den kortare stunden...kom ihåg att byta axel bara...
Tack för era kommentarer.
Jag har själv en trikåsjal från förut men den är supervarm. Jag hade därför tänkt köpa en ringsjal. Hm, det här blev ju jobbigt...
En ringsjal i Siden är grymt lyxigt och sägs vara otroligt svalt och skönt! Finns på www.babydesign.se
Om det nu är ringsjal du villl ha till din nyfödda så har jag en personlig favorit.
BäraBarns ringsjalar är tunna och bra.
Dessutom praktiska med en ficka på svansen och lättjusterade tycker jag.
BB-sling gör också bra ringsjalar fast där är tyget betydligt tjockare.
Jag skulle inte vilja bära en nyfödd i ringsjal, utan skulle hellre rekommendera en lång trikåsjal, tex Sino.
Men Bära barn har en sval och skön ringsjal.
Men jag skulle inte köpa det som enda sjal, utan mer som komplement.
Aha... nu läste jag ditt andra inlägg. Vad har du för trikåsjal då? Har du en bred och tjockare, eller känns den bara allmänt varm ändå?
Svala tunn sommarsjalar är annars Ella Roo och Antigua. men de är ganska stumma och kanske inte den perfekta sjalen till en nyfödd ändå. Fast det skull eabsolut fungera!
Svåra beslut som sagt...
kanske nått sånt här www.babyheaven.se/Webbutik/solarveil.htm som dessutom skyddar mot solen
Jag vet inte vad det är för märke på min nuvarande trikåsjal, men den är både megalång och av fasligt tjockt tyg, så något annat måste jag ha till sommaren för den nyfödde (eller iofs är hon född redan, men tillsvidare på sjukhus eftersom hon föddes två månader för tidigt).
Hjälp, jag tror ja gmåste satsa både på en ny lång sjal och en ringsjal...hm, bäst att börja titta på begagnade saker, annars blir det dyrt!
TACK för alla era kommentarer½
eller varför inte en mei tai? Svalt och skönt och bra även för nyfödingar