Hur ofta gör sit ups?
Hur ofta ska man göra sit ups egentligen? kan man göra det varje dag?
tack på förhand!/sofie
Hur ofta ska man göra sit ups egentligen? kan man göra det varje dag?
tack på förhand!/sofie
ja man kan göra sit ups varje dag då det är low impact.
och variera gärna sitsen så att du tränar fler av muskelerna i magen
Hur ofta man vill & orkar.
klart man kan göra det varje dag =)
fast jag gör aldrig det...tränar tillräckligt på mitt jobb...som brevbärare...hehe...cyklar ett ANTAL timmar om dagen..och springer ett antal lägenhetshus trappor hihih
men det finns ingen risk att man tränar för mycket och inte bygger muskler utan bara bryter ner dom? (som man hör så ofta)
Jag gör 50st varje morron..
det skulle krävas ett antal tusen sits.
det händer om man tränar stora muskelgruper och kondition och inte äter och har viloperioder emellan men sits är low impact så kör på bara
För att inte tappa för mycket muskelmassa bör du åtminstone göra en sit-up när du vaknar så du kommer ur sängen... ;)
Skämt åsido, jag antar att du är ute efter magmuskulatur och då är det knäböj och/eller marklyft som gäller. Finns inga bättre övningar för att stärka hela området kring bålen. Dessa kan sedan komplementeras med belastade crunches + sidoböjningar.
Inga av de magrutor som ses på diverse tidningsomslag och i reklamannonser har byggts upp genom diverse TV-shopprodukter eller ett gäng sit-ups varje dag...
Ithiq PT:
gäller det även om man vill ha en stark mage, men inga tydliga muskler direkt? och eftersom du verkar veta ganska mycket om sånt här:
kan man träna upp musklerna så att skinnet stramas upp lite grann efter en graviditet? Jag har inte mycket skinn som hänger men lite "rynk". Min dotter är sex månader och jag gick bara upp 11 kilo, och har gått ner 17. Är det för tidigt för att börja hoppas på något resultat?
mvh/sofie
gör inga just nu eftersom ja är gravid..känns lite meningslöst då
annars brukar jag göra 500 sit ups innan frukost.
och 500 innan ja går å lägger mig..