• Anonym (nojjig)

Hur veta om ens sambo köper prostituerad?

Det är ju bland det värsta som kan hända i relationen, om jag får reda på att han köper prostituerade. Det är ju SÅ många män som köper sådana tjänster, så varför skulle inte min man göra det? Han passar in i kriteriet ung och rik, och jag kan ju omöjligt hålla koll på honom varenda minut... Ska jag anlita en privatdetektiv, eller? Vårt sexliv funkar bra, men han kan ju mycket väl vara ute efter spänning. Varför är det inte fler som är oroliga? Jag hör aldrig talas om detta, och ändå är det så otroligt många män som är otrogna på det sättet. Jag är definitivt emot sådan handel och jag skulle bli så ledsen om min man gjorde sådant.

• Svar på tråden Hur veta om ens sambo köper prostituerad?
  • MooseBaby

Jag har haft sådana nojjor, fast bara i ett förhållande. Men det känns som om det var befogat då denna man berättade för mig att han köpt sex utomlands en gång på yngre dar. Sedan var det hans sätt mot mig som fick mig misstänksam. Men att det var på yngre dar spelade inte så stor roll för mig. Jag tappade respekten för honom, kände äckel sedan gick det utför i vårt förhållande, inget blev sig likt efter detta "erkännande".

• Anonym

Vill man noja och oroa sig så är det i sådana fall mycket större risk att han skulle vara otrogen med någon "jobbrelaterad" kvinna än en prostituerad....

• Indianica

Tycker inte du ska noja utan tecken, dte gör inte jag. Ofta är det män som är lite "kalla" och har svårt för närhet i sin relation som köper s*x. De kan ha andra känslomässiga problem också som ångest etc. Brukar kunna finnas p'rrmissbruk i bakgrunden också, eller att de brukar p*rr iaf, kanske teles'x mm och att de kanske har en lite gammaldags kvinnosyn, t ex kommenterar kvinnors kroppar och "plats i hemmet" m.m. Att man är ung och rik räcker absolut inte, även om det underlättar för då har man ju råd att köpa. Men är han ung och väldigt trevlig är ju risken säkert större att han som någon skrev, träffar en kvinna som inte tar betalt.

En annan riskfaktor är om han reser mkt i jobbet och kanske är en hel del ensam på hotellrum. Då kan en del män köpa tjänster för att fördriva tiden, brukar också kunna släppa hämningar när de är i en annan stad och kanske druckit alkohol på representation etc

Om han är storkonsument hade du säkert märkt det i form av mindre pengar. Även om han är rik kanske han inte har råd med det där eftersom det ofta kostar ett par tusen per träff. Men som sagt, lita på din man tills han verkar "skum"

• Anonym (nojjig)

Men det finns ju massor av män som köper prostituerade som är hur trevliga som helst! Deras största intresse kan till och med vara att göra det så skönt som möjligt för kvinnan de köper. Och de trevliga och snygga männen finner en njutning av att köpa prostituerade. Det är ju bara en myt att alla män som köper är kalla och har ångest. Det stämmer inte ett dugg. Mannen behöver inte alls vara skum. Det finns mängder av män som är både snygga, trevliga och sociala som köper sex. Så det finns all anledning att vara orolig tyvärr...

Det är ju större risk att en man köper sex än att han inleder något på jobbet. På så sätt kan han ju bli avslöjad. Om han köper är det mycket lättare att dölja. Det går ju så fort, en halvtimme på lunchen och ingen vet något. Det handlar ju om hundratusen män per dag som köper sex...

• Indianica

Jag tror du funderar för mkt. Jag har skrivit en uppsats om män som k*per s'x och ja, mediebilden är ytlig, enligt den och de som säljer det är det helfäscha "vanliga" killar som köper, baserat på vad de som säljer påstår, men de hinner ofta bara träffa en kund i kanske 10 minuter och på den tiden får de ingen uppfattning om deras psyke. MEN de djupintervjuer och studier som gjorts säger ngt annat, att det ofta handlar om ångestdämpning och relationsrädsla. Ofta är det en relativt liten klick som köper och t ex i norra Sverige förekommer det ytterst sällan, dte är lokaliserat främst till storstäder.

Nu när det dessutom är kriminaliserat finns det skäl att tro att de allra "vanligaste" män som annars inte är kriminella inte köper s*x av rädsla att förstöra sitt sociala rykte.

Varför funderar du så mkt på det här egentligen?

• Anonym

Jag tycker du verkar vara överdrivet orolig ... finns det någon anledning till oro? Några tecken på att så skulle vara fallet?

Det finns massor av saker att oroa sig för om man vill .... under tiden går livet. Lev i dag i stället och sluta oroa dig för eventualiteter om det inte finns fog till det.

• Anonym (nojjig)

Det brukar pågå från 20 minuter till en timme. Det är många många män som köper, ingen liten klick. Och jag lovar dig att de kan vara hur trevliga och fräscha som helst. Det är absolut inte något som någon hittat på. Varför jag funderar, jo för att jag vet vilka det är som köper, det kan vara ens trevligaste granne, tyvärr. Det är så otroligt lätt att köpa på nätet. Bara att skicka ett mejl till kvinnan, sedan ringer hon upp och de bokar in ett lunchmöte. Så de löper väldigt liten risk.

• Anonym (nojjig)

Jag tycker att fler kvinnor borde vara oroliga, baserat på vad jag vet.

• Anonym

Jag har faktiskt funderat på det där också. Inte i mina tidigare förhållanden,,,men med killar man träffar via jobbet etc...
    T ex när man hör om två killar som är i Thailand på semester...då kan man ju bli lite misstänksam. Men känns ju såklart lite genereliserande och fördomsfullt också. Men undrar hur vanligt det är?

• Anonym

Kan tillägga att när jag varit i Thailand, speciellt i Bangkok, såg jag huuuur många västerländska, unga, snygga killar som helst som gick med thailändska prostituerade.

Svar på tråden Hur veta om ens sambo köper prostituerad?