Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Samsonia

Hur rengör man en jacuzzi?

Har nyligen köpt ett hus där det ingår en jacuzzi. Jättespännande tyckte jag och min man och bestämde oss för att testa den häromkvällen. När vi stannat bubblet märkte vi att vattnet var allt annat än rent...Alltså smuts från de förra ägarna som tydligen inte rengjort den på länge...Kändes inte så trevligt... Skulle gärna vilja använda den igen men då betydligt renare. Så min fråga är kort och gott. Hur går jag tillväga för att den ska bli fräsch att använda? Finns det nåt medel man kan använda?

• Svar på tråden Hur rengör man en jacuzzi?
  • SunshineSweden

Fyll upp med ganska mycket vatten, häll sedan i avsedd mängd av ett speciellt rengöringsmedel anpassad för bubbelbadkar. Sätt på systemet och låt det köra ordentligt. Töm ut vattnet och upprepa proceduren en gång till. Efter sista tömningen så tvättar du badkarets ytor ordentligt som man brukar göra.

Detta skall man göra regelbundet om man vill ha ett fräscht badkar.

Mvh jessica

• myrslok

Jag har impoterat ett badkar men glömmde beställa med rengöringsprodukter tror du det går bra med sånna som finns på bauhaus till massage badkar? Sen borde man väl kunna skrubba med svamp och klorin så borde det ju bli riktigt frächt och bakteriefritt.

• Therese D

Rengöringsmedlen borde ju funka till alla bubbelbadkar.
    Men man ska inte använda typ. "skurkräm" eller annat med slip medel när man "skurar" ur badkaret, inte heller scotch brite (gröna sidan) då blir det repor.

• Vilmas Mamma

Gjorde inte en i Äntligen hemma rent en bubbelbad..?
    I så fall kanske det står på tv4.se hur hon gjorde.

• myrslok

Men en sån där liten billig svamp ni vet 10 pack för 10 spänn borde väl funka de är ju inte alls lita hårda som skotch svampen. Och klorin borde väl funka.

• Vilmas Mamma

Men det ska va nån spec. medel för att göra rent i lufthålen, där inne fastnar mycket "skit"

• Tös

Tittade på tv, ni vet de där två damerna (brittiska tror jag) som åker runt o städar folks äckelhem.

Nu sist så var det just ett bubbelbadkar. O hon fyllde badkaret med rätt mkt vatten. Lade några diskmedels'bollar' i hett vatten o löste upp dem. Hällde i diskmedelsvattnet o körde karet i om jag minns rätt 10-20 min. Hade sedan små raka borstar o petade i 'hålen'.

• Tjiniling

Åkt till ett ställe där dom säljer bubbelbad,där finns det medel som man skall använda kommer inte ihåg vad det heter men det 'är efektift för vi har bubbelbad:)

• K L A R A

Du ska inte använda klorin! Det är alldeles för stark och kan skada ytan på karet. Det finns särskilda rengöringsmedel som du ska använda för att få rent inne i systemet, precis som inlägg nr1 skriver.

Svar på tråden Hur rengör man en jacuzzi?