• Lepa

Hitta en bra sulky...

Ska iväg på första flygresan i juli och då kommer bebisen vara ca. 2 månader. Kan man ha en sulky med fullt liggläge till en sån liten bebis om man bonar om bra i vagnen? För jag vill inte ta med den vanliga vagnen på flyget. (annars finns det möjlighet att få låna en vagn) Ska nämligen åka till Cypern i september och då e ju bebisen lite äldre så tänkte jag om jag inhandlat en sulky redan så kan jag ta med den på båda resorna!?

Behöver tips på sulkys med fullt liggläge. E helt såld på Maclarens Techno XT men tycker det är lite för mycket pengar just nu! Finns det nån med erfarenhet av Babytravels sulkysar?

• Svar på tråden Hitta en bra sulky...
  • dotter o son

Undrar också om babytravel sulkys/paraplyvagnar.
    De har rea på dem och acta graco city sport på Babyproffsen...

• Lepa

Vad ligger dom i för prisklass?

• picolina

de sulkyn jag vet om är fr 6 månader. för att dom är sittvagnar.. en 2 mån blir nog rätt liten och oskyddad i en sulky...

ღღღ ♥ Maja 22 juli 2006 ♥ ღღღ
  • picolina

+ att dom är framåtvända.

• Lepa

picolina, jag har isåfall bara tänkt använda sulkyn som sovplats till bebisen om man e på restaurang eller fikar inte gå längre sträckor. Maclarens är ju rekommenderad från 0 månader, men det är väll oxå den enda.

Det måste ju finnas sulky till barn under 6 månader...eller?

• TheSunset

Vi åker till tenneriffa nästa helg...Och våran dotter e då 5 mån...vi köpte oss en emmaljunga scooter...men det e inte fulltliggläge på den...Men nästan..

♥ Mamma till Hampus 990910 & Julia 061101 ♥
  • picolina

jag tror faktiskt inte att det finns nån bra sulky för ett spädbarn. dåligt faktiskt för man kan inte släpa med en kombi/duo vagn... vi har iaf en xtra vagn, carena sprint lux. en sulky/sittvagn. den har vanliga stora hjul alltså inte lika skranglig och skakig. den väger 9-10 kg och är dessutom vändbar! fullt liggläge och rejäl suflett. lätt att fälla ihop oxå. den skulle jag nog tipsa om.. fast den är ju inte pytte liten som en sulky...

har ingen bild men hittade denna...

http://www.blocket.se/vi/11286527.htm?ca=11_s

• Lepa

picolina, nä jag tror faktiskt inte det heller. Får nog ta o låna vagnen där nere istället o sen köpa sulky tills vi ska till cypern.

Varan var tyvärr såld så jag kunde inte se den :(

• FIAPIA

Akta Gaco Mirage Plus kan du nog hitta billig i förra årets färger. Har sett dem för 700:-
    De har fullt liggläge och är små och smidiga. Du kan ha en mjuklift i den så blir det ombonat. Nackdelen är att den ju som de flesta såna vagnar är vänd från dig.

Om du har ett Akta Graco babyskydd med bas till bilen går det att fästa skyddet på vagnen. Då har du bebisen vänd mot dig. Funkar suveränt.

• Tuva1

Om jag va du skulle jag tagit med mjukliften och lagt den i sulkyn, det blir lite mer ombonat. Det går kanske bara om du har en mjuklift. Vi hade det när vi reste o det va smidigt. Bra att kunna bära dem när man checkat in vagnen o de sover. Lycka till Veronika

• Phuis

Köpte en igår på Barnens Hus för 695kr. Av märket Segr, aldrig hört talas om. Men den ska stå i en lägenhet i Spanien och bara användas där, känns helt ok och bra som resevagn! Priset är oxå bra

Jag har världens sötaste lilla Hugo!!
  • Lepa

Tuva, Vi har ingen mjuklift utan bara en liggkorg...

Får gå till Babyproffsen o se om det finns nåt där! Tack alla som svarat!!!

• Lepa

Tack picolina för tipset men vill ha en mindre vagn som e lätt att ta med sig.

• Thaleia1

Micralite finns med liggdel. Lätt att fälla ihop och väger bara 7,5 som sittvagn. Det finns resväska till och den är lätt att ha med sig på resan - man fäller den med ett enda grepp. Jag har sittvagnen till min 1,5 åring och är supernöjd men vet inte hur liggdelen är - dock fick den ju bäst i test i Vi föräldrar. Om bebisen bara är två månader behövs det en riktig liggdel - jag tror inte att de traditionella sulkyna är något att rekommendera.

• Lepa

Thaleia, ska kolla in Micralite...

Svar på tråden Hitta en bra sulky...