• Gutegirl

Nån som haft barn med Höftsnuva?

Min lille har fått en infektion i sina höfter pga sin förkylning. Vi var på sjukhuset i går, och de sa att detta kallas för Höftsnuva. Han vill inte gå eller stå eller äta. Han har druckit lite juice, och så ammar jag, så jag vet att han får i sig mjölken i alla fall.
    Finns det nån här som haft det här? Hur lång tid tog det innan det blev lite bättre? Tacksam för alla tips som finns.

Jag vet att du läser vad jag skriver.
  • Svar på tråden Nån som haft barn med Höftsnuva?
  • Gutegirl

Bara min unge somhar det? TYPISKT!!

• Gutegirl

Haha! Min unge är unik på FL!

Kom igen nu! NÅN mer borde det finnas?

• TheReLe

Du, jag minns faktiskt att min lillebror hade något sådant när vi var små. HAn var typ 5-6 år då och vi var i Sälen och åkte skidor när han blev dålig. Jag trodde alltid att han fejkade för att slippa åka skidor men han hävdade då att han inte kunde stå på benen..

• Gutegirl

Men nnu kan han stå igen va? ;.D

• TheReLe

Jajamen
    Är ju nästan 20 år sedan, men jag minns att han hade feber oxå för det var det som bevisade att han inte bluffade

• Gutegirl
    Therese y Rebecca skrev 2007-03-24 21:13:53 följande:
    Jajamen Är ju nästan 20 år sedan, men jag minns att han hade feber oxå för det var det som bevisade att han inte bluffade
    Ja, det har min lille också haft, ju.
  • svarten

Min tjej hade det när hon var typ 11-12 mänader och det var hemskt innan vi fick veta att det var SNUVIG HÖFT, höll på att skratt ihjäl mig när dom sa det för jag trodde dom skämtade, men det var ju så och efter 4 dagar var det över tack och lov, men gud vad jag tyckte synd om henne, hon hade oxå feber och var emlig.

• nutra

Vår dotter hade det i höstas,tog ca 4-5 dagar tills det att hon gick igen. Det ät jätteovanligt att det blir komplikationer utav det. På återbesöket som var efter två veckor lät det bra ifrån höfterna.

• Kaffepannan

Hej!jo min son som är 22 månader har haft det fyra gånger sedan i oktober och varje gång har det suttit i en vecka ungefär...

• gulemamman

vet inte riktigt om det är samma sak som du menar, men igår när jag tog upp min 18-månaders på morgonen så kunde han inte gå på högerbenet. det bara vek sig och han bara skrek stackaren
    åkte till läkaren som efter en lång stund av undersökningar och provtagnin kunde konstatera att han antingen vridit till benet i sömnen eller fått en "förkylning i benet"....kanske är samma sak som det du beskriver har inegn aning för jag hade aldrig hört talas om detta innan

men han springer ör fullt nu iaf

• Gutegirl
    Kaffepannan skrev 2007-03-27 20:41:27 följande:
    Jag som trodde det bara var mi gosse som haft sådana problem..
    Jag trodde det samma! Min lille vill så gärna gå, men det är vingligt ännu, han är pigg och glad igen nu, men kan ännu inte gå som vanligt. Men han kryper och klättrar!
Svar på tråden Nån som haft barn med Höftsnuva?