• då var det dags

Mama Mia vs Barnmorskorna Östermalm!

Har någon av er erfarenhet av de båda ställena? Jag har skrivit in mig på Mama Mia men nu har jag fått reda på att "Barnmorskorna Östermalm" har garanterade platser på BBstockholm så jag funderar på att byta.

Beror väl mycket på personerna man möter men om nån har nåt att säga som vägledning så vore det spännande!

• Svar på tråden Mama Mia vs Barnmorskorna Östermalm!
  • D07D08

Jag går hos barnmorskorna gamla stan och där är jätte bra... Samma som barnmorskorn östermalm....fast i gamla stan då.

• Tussen07

Jag går hos Mama Mia på Söder och tycker det är helt suveränt bra! Mysigt, trevlig personal och tillgång till allt under samma tak. De har läkare, ultraljudsutrustning, föreläsningar, kurser, en egen "Mama Mia Shop" o.s.v.

Barnmorskorna Östermalm har jag ingen erfarenhet av, kan hända att de har samma saker?

• Bubbakin

Jag gick på Mama Mia Söder men bytte till Barnmorskorna Östermalm och är helnöjd med mitt byte! Allt var bra på MamaMia men nu när jag bytt så är allt ännu bättre. De är toppen och känner mig mycket mer välomhändertagen, Var dock vissa saker på MamaMia som jag inte var nöjd med som exempelvis att jag inte fick någon information alls på med motiveringen att "vi ger inga broschyrer eller direkta råd eller liknande då alla råd och rekommendationer ständigt ändras och alla gravida surfar runt så mycket på nätet och ändå själva inhämtar all information".

• då var det dags

Bubbakin, vem har du som BM på Barnmorskorna Ö-malm? Kan du rekommendera någon?

Jag känner att mama mia är bra men lite opersonliga. Det ränner så otroligt mkt folk där och jag gillar väl mer när det är mer personligt..

• Bubbakin

Min barnmorska heter Marianne och träffade även en som heter Elisabeth på ett blivande mödra möte häromdagen och de verkar båda väldigt bra! Hela stället är toppen, utan spring och fin stämning och mysigt. Rekommenderar det varmt

• Chaia

Jag går hos barnmorskorna Östermalm och gjorde det även med förra barnet. Är jättenöjd både med mvc och BB Stockholm. Min barmorska heter Eva och är toppen!

Oh you dark one - Eternal outsider - Caught in the spider's web you've spun
  • då var det dags

Har någon Maud Johansson på barnmorskorna östermalm? Hur är hon, det är till henne som jag isf får byta.

• Tigerpluttis

Jag bytte från mama mia till Södra BB som jag varmt rekomenderar. Fick bort min förlossningsrädsla och är super nöjd med förlossningen.

• ominte

Jag går på mamamia men har bytt nu och nästa besök blir på eken istället. Tyckte väl att mamamia var okej men var inte så nöjd med min bm. Jag tycker inte heller att jag fick så mycket info på första besöket då allt kändes helt nytt och man gärna ville veta vad som skulle hända vid nästkommande besök och så. Hon bara berättade om alkoholens värkan och så bokade hon en ny tid. Dessutom tog hon inga prover, förutom järnet och blodgrupperingen.
    Dessutom tyckte jag att läkarna (de 2 jag träffade) var bedrövliga. BYT säger jag!

• ominte
    Tigerpluttis skrev 2007-03-23 18:18:20 följande:
    Jag bytte från mama mia till Södra BB som jag varmt rekomenderar. Fick bort min förlossningsrädsla och är super nöjd med förlossningen.
    Hur hjälpte de dig med förlossningsrädslan?
Svar på tråden Mama Mia vs Barnmorskorna Östermalm!