• Länk

Gemensam Tvättstuga

Ja, de e frågan .. Ni som har gemensam tvättstuga i huset eller på gården typ .. Städar ni efter er?

Här är det alltid vidrigt när man kommer så typ första ½ timmen måste man röja för att kunna tvätta...

Folk e så !"#¤%&/()

• Svar på tråden Gemensam Tvättstuga
  • Länk
    marvella skrev 2007-03-22 19:40:43 följande:
    Fast tvätta kan man ju alltid göra hos någon man känner - 500kr svider nog mer tror jag. Föreslå er hyresvärd att byta till det istället..?
    ABSOLUT!!

De ska ja göra .. har du lust att inboxa eller skriva ner din hyresvärds namn så ja har nått att hänvisa till då ja tar kontakt md min hyresvärd?
  • Länk
    mrsbygg skrev 2007-03-22 19:43:22 följande:
    nää..enda man behöver göra är typ tömma luddfiltret..annars går det en städerska där i princip varje dag! som tvättar hela huset samt tvättstugan..
    Ja vill bli granne me dig *S*
  • mrsbygg
    lollinondodda skrev 2007-03-22 19:47:34 följande:
    nää..enda man behöver göra är typ tömma luddfiltret..annars går det en städerska där i princip varje dag! som tvättar hela huset samt tvättstugan.. Ja vill bli granne me dig *S*
    hehe d är skönt! men det står även extra städsaker där inne om man skulle råka stöka allt för mycket! men det är alltid rent å snyggt här!

sen har man nått å klaga på så är det bara å kolla vem som tvätta innan , sen står alla boknings nummer inne i tvättstugan. sen är det bara skriva en lapp å lägga i brevlådan till den som tvätta innan...
  • Runguska

Ja, de innan verkar dock rätt dåliga på det. En gång då jag höll på och städade kom dessutom en granntjej och frågade om hon kunde få slänga in sin tvätt lite tidigare. Visst sa jag, jag ska bara skura klart golvet. Va!! Svara ho - skurar du golvet. Jag trodde bara man behövde göra rent filtret i tumlaren och den är ju trasig...

1) Tumlaren är inte trasig.
    2) Det står stora lappar om att man ska städa efter sig.

• kyrka

Självklart att man städar efter sig,varför ska andra ta ert skit.

• MiDaMi

Svarade nej, men vi fixar undan i filtret på torktumlaren, finns inga i tvättmaskinerna... Alltid rent o fint när vi ska använda stuga..=)

• tahira

Städa? Vad är det att städa? Det är väl bara att slänga in sina kläder och trycka på knappar - vad är det som kan bli smusigt/ stökigt?

If you can't be good, be careful
  • MiDaMi

skulle vi mot förmodan skita ner, städar vi ju självklart upp!!

• Laire

Jag kan erkänna att jag inte torkar golven, men torkar av maskinerna och tar bort luddet i tvättstugefiltret gör jag.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • marvella

lollinondodda - Vi bor hos kommunalt bostadsbolag: EBO - Eslövs Bostads AB. Lycka till!

• Länk
    marvella skrev 2007-03-22 21:00:47 följande:
    lollinondodda - Vi bor hos kommunalt bostadsbolag: EBO - Eslövs Bostads AB. Lycka till!
    Okej ... tack .. ska ringa i morn.
  • ming

Ja, jag städar, men bara vid behov. Om det inte har blivit smutsigt efter mina skor eller om jag inte har spillt tvättmedel eller sköljmedel så städar jag inte.
    Däremot tar jag alltid bort luddet från torktumlaren.

• tahira

Vi har också elektroniskt bokningssystem

If you can't be good, be careful
  • lejoch

naturligtvis städar man efter sig, det man har rört till alltså (torktumleludd och sånt)

• Dumdidadida

Vi brukar tyvärr få städa innan, och sen efter för det ser ut som en svinstia där nere...

• IlsaBlackWidow

Blir inte skitigt när jag tvättar, torkar luddfilter dock.

Sen har vi förvisso en städare och pensionerade damer som gillar att hänga i tvättstugan.

Blir dock irriterad när någon idiot skitat ned massor, vad gör de egentligen??

• Länk
    IlsaBlackWidow skrev 2007-03-22 22:13:13 följande:
    Blir inte skitigt när jag tvättar, torkar luddfilter dock.Sen har vi förvisso en städare och pensionerade damer som gillar att hänga i tvättstugan. Blir dock irriterad när någon idiot skitat ned massor, vad gör de egentligen??
    Ingen aning .. men förmodligen inget alls .. Grrrrr  Ledsen
Svar på tråden Gemensam Tvättstuga