• angeliqe

Någon som har druckit alkohol och ätit Metformin???

Hej!!

Jag dricker inte alkohol ofta, men nu ska vi på kryssning och kände att jag ville ta några drinkar.

Detta känns ju jätte dumt,jag läste av en slump om metformin idag och såg att det stog" för högt alkoholintag kan öka risken för syraansamling i blodet" ,så jag ringde till sjukvårdupplysningen och där behandlade hon mig dåligt och tyckte jag skulle avstå.

Jag ringde oxå till min gyn.mott och hon sa att dom aldrig rek. men en drink, så ni är min sista utväg!För ni av några borde veta hur man mår då!

Hoppas på svar

• Svar på tråden Någon som har druckit alkohol och ätit Metformin???
  • Dahlia

Man kan dricka alkohol om man äter metformin av annan anledning av diabetes.
    Och man ska självklart inte dricka om man har leverskador.

Men jag äter metformin pga att jag har pcos och det är ingen fara alls att drick alkohol. Vi kan dricka vin på helgen och jag har även vart på fest.
    Frågade på apoteket och enligt dem så är det oki om man äter dem av den anledningen.

• angeliqe

Hej och tack för svaren!!!

Jag hann aldrig se dom innan jag åkte, men jag drack faktiskt och kände inte av nåt konstigt.

Jag ringde till min gyn.mott. och frågade två ggr(jag fick ju så luddiga svar)2:a gången fick jag prata m en läkare och hon mer eller mindre skällde ut mig. Hon ifrågasatte mig om jag tyckte att dricka alkohol e viktigare än att få barn. att leva är inte att dricka alkohol,sa hon.Näää men det visste jag inte,herregud hon fick mig att känna mig så dum!

Jag stooor grät halva dagen och kände mig som en jätte dålig människa.Hur kunde hon säga så, men jag förstår vad hon menar men ändå.

• Joyce

angeliqe: usch för sånna präktiga moraltanter. Hon har garanterat inte varit i barnlöshetsvärlden Man kan inte hålla på och leva som om man är gravid eftersom man inte vet hur lång tid det kommer att ta. Det är viktigt att få må bra också

Jag drack vin när jag åt metformin och det sa min doktor inget om. Tycker inte alls du ska ha dåligt samvete.

• angeliqe

Min gyn.läk sa just det ,lev som vanligt men den andra hon sa tvärtom och tyckte jag var helt ....

Nästa gång jag vill fråga nåt så ska jag nog inte ringa dit igen.

Tack för svar!

Svar på tråden Någon som har druckit alkohol och ätit Metformin???