• Carin82

Ni som har haft ont i blygdbenet i tidigare graviditeter...

Hej!

Jag har börjat få så ont i mitt blygdben sen någon vecka tillbaka, är i vecka 28 nu.
    Har läst mig till att det är bebben som ligger så lågt i magen och trycker på.

Jag undrar ni som har haft ont i blygdbenet i tidigare graviditeter, har bebisen kommit ut lättare då för att man kanske har öppnat sig mer i bäckenet för att bebisen har tryckt på så mycket? Eller hur upplevde ni det?
    Några andra tankar om detta som jag fortfarande inte kommit på?

• Svar på tråden Ni som har haft ont i blygdbenet i tidigare graviditeter...
  • bussfru

det går oftast väldigt fort själva förlossnongen
    väldigt fort

• Lychee

Jag puffar lite, då jag oxå har så förbenat ont i mitt blygdben, att jag knappt kan vända mig i sängen eller ligga i soffan o resa mig upp, utan att känna att jag spricka..

(är förstagångsföderska o i v 39 nu)

• Mizzz

Min BM sa att nästan alla brukar bli ömma där mot slutet? Vet inte om det stämmer..

Jag har lilla Linus i magen
  • Kikksan

Jag har haft ont i blygdbenet under tre graviditeter. Det är foglossning och påverkar inte förlossningen alls. Det går inte lättare eller snabbare. Sorry!

• MansonDust

Hade ont pga foglossning.

• Alicia 72

Jepp, som tidigare talare sagt - det är den främre fogen som orsakar dessa smärtor.
    Inte kul!
    BEHÖVER dock inte betyda foglossning i dess rätta bemärkelse utan kan vara orsakat av de stora muskelfästen och många nervknippen som sitter på respektive fog.
    Men det gör ju inte saken skönare...

/Alicia

• Natthis

Jag har oxå ont i mitt högra blygdben, läkaren sa att det sitter en fog nästan precis där och att det är foglossning!

• Lychee

Att det var foglossning visste jag, men förstod inte att det var det TS undrade över.. *rodnar*

Men, ni som har haft det, gick det tillbaka sen eller är ni fortfarande ömma? Min bm sa nämligen att det inte var säkert att det gick tillbaka.. och då panikade jag. Vill ju inte ha så här ont efter att ha fått barn heller!

• Kikksan

Det går oftast över, men ibland kan det dröja sig kvar ett tag. Det har varit olika för mig varje gång. Ibland försvinner det direkt efter förlossningen och ibland hänger det i i månader efteråt. Vissa blir aldrig av med det men det är ytterst ovanligt...

• Lychee

Kikksan

Ja, att det hänger kvar ett tag kan jag gå med på Låg lite på rygg igår i soffan o så smärtade det till tusen, tänkte på förlossningen, men då kanske den värken försvinner i de andra så att säga? eller tror ni att man kan föda i vilken ställning man vill (typ rygg) eller är det "skönare" att föda liggandes eller nåt annat?

(1000 frågors leken börjar nu! sorry, ts om jag tog över frågestunden )

Svar på tråden Ni som har haft ont i blygdbenet i tidigare graviditeter...