• Kika77

Hög kontinentalsäng, sängbord??

Vi har precis köpt en ny säng, en kontinentalsäng. Visst vi förstod ju att den skulle bli högre men tänkte inte så mycket mer på det tills den kom hem. Hallå, 75 cm hög och vart tog sänbordet med klockan vägen???? och sänglampan sticker liksom precis över kanten... Hur har ni andra gjort? eller har ni sett någon lösning eller kanske rentav har någon ändå????
    Jag har inte hittat något så högt sängbord men kan man ha någon form av hylla till så kan jag tänka mig det med. Sänggavel har vi ingen idag utan har ev, tänkt bygga någon...

Tips emottages tacksamt!

• Svar på tråden Hög kontinentalsäng, sängbord??
  • Alltid

Har precis samma problem som ni har. Vi har också tänkt att bygga en sänggavel.
    Funderar på att köpa riktigt låga ben för att sänka sängen lite iaf.

• Kika77

Jag vet, vi tänkte ju lika men våra ben är bara 10cm höga och ändå är sängen 75 cm hög totalt...

Funderar på en stor sänggavel som även är bred och kanske bygga en väggfast hylla i någon form...eller jag vet inte är i svammelstadiet ännu och har inte hunnit rita på någon ännu;)

Säg till om du kommer på något!!

• Falkor

Vi har vägghängda sängbord. Jättebra när man kan hänga dem i önskad höjd och praktiskt när man städar. Norrgavel har fina på sin hemsida under "Förvaring" men det finns betydligt billigare alternativ än så. Och är man lite händig kan det nog inte vara så svårt att fixa ihop något själv.
    /Falkor

• Kika77

Kuben med låda från Norrgavel var nog något som jag hade tänkt mig. Funderar på att göra något liknande om det går....

Svar på tråden Hög kontinentalsäng, sängbord??