• Lycka80

Fårskinn, korthårig eller el långhårig??

Vad tycker ni er bäst, ska ha den i vagnen.
    Lilltjejen vill inte ligga längre i vagnen och åker ner så med åkpåsen tycker jag..

Stolt Mamma till Fredrick 020226 & Moa 061008
  • Svar på tråden Fårskinn, korthårig eller el långhårig??
  • Silverkatten06

Vi har ett långhårigt som är jättemysigt men det blir ju lite "tovigt" rätt snabbt så för att det ska se fint ut får man kamma ofta, vilket jag inte alltid orkar

Såhär i efterhand kanske ett korthårigt varit mer praktiskt även om jag inte tycker det är lika fint. Fast korthåriga skinn kanske har andra nackdelar som jag inte tänkt på...

• Februarii

De säger ju fårskinn svalkar när det är varmt och värmer när det är kallt och det gör då inte vårat långhåriga (kofärgat från babyproffsen), vår dotter blir supersvettig när hon sover på det. Sen luktar hon får efteråt också. Men hon älskar ju att gosa med det långa fårskinnet när hon är vaken.

• Februarii

Med kofärgat menar jag brunt med lite vitt

• Eeska

Äldsta pojken har ett långhårigt som blir tovigt som Silverkatten06 skriver. Yngsta sonen har ett korthårigt som blir "stickit" när det plattar till sig. Måste kamma det långhåriga för att det ska bli fint och fluffigt men det korthåriga så det inte sticks. Föredrar det långhåriga.

• Lycka80

Tack för era svar, får se vad det blir..

Stolt Mamma till Fredrick 020226 & Moa 061008
  • liskari

Jag reagerade på att fårskinnet svettade: Är det ett fårskinn då? Det är inte syntet? Vi har varken köpt vårt på Babyproffsen eller använt det på sommaren så jag har inte något att jämföra med.
    Vad jag tycker är viktigast att tänka på när man köper ett fårskinn är att det ska gå att tvätta det. På vårt skinn är det en symbol på baksidan där det står att det går att tvätta i tvättmaskinen. Kan vara skönt att kunna det om det kommer mat på det eller någon kräks etc.

• Elfan

Vi har två olika skinn: ett med lite kortare ull (17 mm) och ett med något längre (35 mm) och de funkar bra båda. Tycker skinnen med riktigt lång ull verkar opraktiska men har inte testat. Sen som liskari säger så är det himla bra med skinn som är tvättbara - brukar vara en stämpel på baksidan.

• Sabineb

Vi hade ett kort/krulligt "riktigt" lammskinn till våran dotter.
    jag kan säga så här...ska det svalka när det är varmt bör det vara ett RIKTIGT lammskinn o tyvärr så tror jag att det är blandade material de man köper på typ babyproffsen.

Svar på tråden Fårskinn, korthårig eller el långhårig??