• solli

OROLIG!!! Någon som har blödning och är gravid????

Igentligen törs jag nte säga att jag e gravid men det är jag::::)))))
    Hade ett x i nov och vi skulle få hjälp i april med provrör men så har vi fixat det själva nu:)
    Men jag e så orolig, e det någon som har blödning under tiden inte mycket men lite...eller känner nån som har det som vet att det inte är någon fara--och vad har ni för symptom???
    Snälla nån svara jag e jätte orolig!

Grattis till alla gravida och lycka till ..till alla som försöker..

Kram/M

• Svar på tråden OROLIG!!! Någon som har blödning och är gravid????
  • mianyckelpiga

Jag hade blödningar i 3 veckor under mina första veckor som gravid (orsakade att jag inte visste att jag var gravid). Slemhinnorna är känsligare under graviditeten, det är nog därför du blöder. Det är därför man även lätt blöder näsblod under graviditeten. Om du inte har haft några smärtor behöver du nog inte oroa dig! Försök att slappna av och njuta av att du är gravid. Det är ett barn du väntar och inte missfall!

Lycka till!

• solli

Tack va snällt!
    Ja jag vill så gärna njuta men det e så svårt...pratatde med en läkare i går och han sa nä de e inte bra att man blöder så..men du hur mycket blödde du? jag har sån molande mens värk nästan hela tiden hade du?

• solli

och du..grattis till din bebis:)

• solli

sencha i vilken vecka fick du missfallet och hur mycket blödde du båda gångerna?

• mianyckelpiga

Jag hade frukansvärd mensvärk två nätter innan blödningen startade. Jag skulle då ha mens och trodde att det var mens som kom: Jag har lite mens annars också och det var liknande mängd. Efter 3 veckor fick jag besökstid på kvinnokliniken och då visade det sig att jag var i v. 7. Avvakta helgen och fortsätter det kan du kanske ta kontakt med sjukvården?

Lycka till!

• solli

jag ska dit nästa onsdag men det känns som en evighet men tack för ditt svar

• Fisen28

Hallå!
    Jag är också gravid och lite orolig. Är i v 9 och jag har inte blödningar, men brunaktiga flytningar. Nån som vet nåt om det? Mianyckelpiga kanske? Har haft det några gånger nu men det har inte kommit blod nån gång. Känns som förstadiet till blod dock.
    Jag har också haft mensvärk under hela graviditeten hittills, men jag har fått för mig att det är normalt? eller rättare sagt att det är olika för alla men att endel har mensvärk till och från under hela graviditeten.. växtvärk liksom. Nån som vet?

• lollipop21

Hej är själv i v 6 och har också brunaktiga flytningar..detta gör mig orolig !
    Har du varit i kontakt med någon barnmosrka angående detta..jag har och det svar hon gav gjorde mig inte lugnare: Hon svarade att så kan det bli iblnad men om det ökade på så skulle jag höra av mig...alltså inget riktigt svar.
    Förstår din oro !
    Håller tummarna för oss båda att allt slutar lyckligt !
    Kramizar

• Fisen28

Aj då, lät inte så bra. Grejen är att jag har haft det 3 gånger tror jag, och efter första gången var jag inne på ett VUL (planerat sen innan eftersom jag åt pergo för att bli gravid). jag var då i v 6 och såg hjärtat slå. Har även haft lite känning av svamp och pratade med min gynekolog om allt detta. han lät inte alls orolig och eftersom jag såg hjärtat ticka så tänkte jag att det är ingen fara. Sen blir jag så himla orolig så fort det kommer tillbaka. Samtidigt så tror jag att det är lugnt så länge det inte blöder.. Plus att det finns massor m folk som blöder och ändå behåller sina barn. Vi får hålla tummarna helt enkelt men det vore skönt att få ett vetenskapligt svar på vad det beror på :)
    Lycka till!

• solli

Hej!
    Jag vet svaret nu och det är ett utomkvedshavandeskap...igen..
    Suck!!!
    Men jag tackar för era svar och hoppas det kommer gå bra för er andra på onsdag så ska jag opereras...life sucks

Svar på tråden OROLIG!!! Någon som har blödning och är gravid????