• vadskajaghetadå

nu börjar jag bli ****** trött på nordea

på mitt visakort åker pengar in och ut hela tiden eftersom min kille spelar poker på det.

Men nordea, dom lyckas alltid dra pengar då det inte finns några på mitt kort, dom prickar in exakt tisdagen fast det fanns pengar både på måndagen och sen inkommande på onsdagen, så att dom får ta ut sin avgift för att man gått minus!!!

tror absolut det är uträknat!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-23 21:07:00:
    altså när jag handlar finns det pengar på kontot!

MEN t. ex ica har inte kontakt med banken just då utan det dras senare och nästan alltid då det inte finns pengar, JO dom drar när det inte finns, senast stod det MINUS 699 kronor. och dagen efter kommer det pengar in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-26 12:22:24:

DET HDNALR INTE OM ATT JAG HANDLAR SAMMA DAG, BARA EN IDIOT SKULLE VÄL HANDLA FÖR 1000 OCH SEN TRO ATT MAN KAN HANDLA FÖR SAMMA 1000 IGEN TYP DAGEN EFTER!

DET HANDLA OM ATT JAG KANSKE HANDLAR IDAG, OCH OM 2 -VECKOR- KANSKE DTE UNDER EN DAG INTE FINNS PENGAR (TIMMAR?) MEN SOM ALTID KOMEMR IN DAGEN EFTER, DET ÄR RIKTIGT IRRITERADE ATT VI HAR DEN OTUREN!
    DET ÄR INTE SLARV!!!!SÅ SER DET ALLTID UT!

1 DAG AV 20

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-26 12:31:06:

....altså att dom drar just de timmarna enda dagen typ 2-3 veckor efter kortköpet, så att vi ska få minus och dom kan ta deras övertrasseringsavgift.

jag tror inte att nån sitter och håller koll, men efter alla dessa gånger börjar man känna sig riktigt less

• Svar på tråden nu börjar jag bli ****** trött på nordea
  • anne h

eh? om du (eller nån annan med ditt godkännande) gjort av med pengar så är de ju "borta", även om de inte dragits än.. kan ju inte vara särdeles svårt att skriva ner vad man tar ut/sätter in, eller?

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • puss

det är kanske ditt anvsar att se tuill att det finns pengar och inte nordeas?

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • mamman Linda

Jo dom sitter och kollar ditt konto och vips när det är tomt då drar dom pengarna...säääkert!

Skala banan * knäpp * knäpp *
  • mamman Linda

Eh, det kom inte med allt

Efter inlägget ville jag ha en smiley också

Skala banan * knäpp * knäpp *
  • DecemberLove

Ah du menar att de inte drar direkt utan senare?

Det gör dom för mig med men vet ju att jag handlat för dom kronorna så jag ser till att inte handla för dom igen om man säger så och slipper därför få minus

• LaFontaine

TS: Så du tror på fullaste allvar att Nordea sitter och väntar på att du inte ska ha pengar på ditt konto innan de drar?

Jag kan nästan lova dig att de inte avsatt en tjänst enbart för att jävlas med dig...

• Birgitta2

"Lyckas" dra pengar????? Kan det möjligen vara så att det är autogiro eller vissa avgifter som dras från kontot vissa datum? Och att du inte bryr dig om att kolla att det finns pengar på kontot? Och att du inte brytt dig om att kolla när pengar skall dras.

Inte Nordeas fel. Som kontohavare är det din skyldighet att se till att pengar finns på kontot. De drar ALDRIG nånsin pengar utan att nån gång berättat för dig att när pengar dras. Och då skall du veta det. Men det är klart att de tjänar pengar på slarviga kontokunder.

• Smultron ett

Hade Nordea, förut. samma hände mig.
    och de skickade räkningen preciiiiiis innan jul, då vi hade åkt bort för å fira jul, och då fick de sätta påminnelseavgift på mig åxå. jättelägligt.

• anne h
    LaFontaine skrev 2007-03-23 17:20:34 följande:
     Jag kan nästan lova dig att de inte avsatt en tjänst enbart för att jävlas med dig...
    Men det hade ju varit kul om de gjort det. *skojar*

TS:
    det händer ju även mig (den bästa.. haha) att de drar tex sånt jag tankat, handlat käk osv för med kortet.. det är en fördröjning på VISA kortet, men när man vet om vad man handlat så torde det ju inte bli några problem, det är ju inte längre mina (/dina) pengar när man handlat för dem..
  • anne h

(tillägger.. jag har SHB, inte Nordea, men det är alltså samma sak där, förmodar det är just VISA-kortet det beror på)

Svar på tråden nu börjar jag bli ****** trött på nordea