Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Beställa från IKEA via nätet...?

Hej

Har precis beställt lite saker från IKEA via nätet och valde att betala kontant vid leverans. Leverensen skule ske av Posten. Vet ni om man då måste ha kontanter hemma eller om dem har kortläsare med sig? Vet att UPS har kortläsare med sig...

Sen hur länge fick ni vänta på era varor?

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Beställa från IKEA via nätet...?
  • enlitenbitkaka
    LillaÄrtan skrev 2007-03-24 00:17:42 följande:
    Typ 6 veckor.... Betaöade inte kontant... så kan inte svra apå de ♡ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 ♡
    Oj vad lång tid....vad beställde du? Jag beställde gardiner...
  • enlitenbitkaka
    LillaÄrtan skrev 2007-03-24 00:23:51 följande:
    Men inte har du väl hemkörning på Gardiner? Vi beställde möbler... ♡ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 ♡
    Eh jo...bor flera timmar från närmaste IKEA
    miniGrynet skrev 2007-03-24 00:22:47 följande:
    Posten, kommer det inte till din affär då? Isf betalar du ju där, med kort eller kontanter. Men om du får det hemkört, så brukar dom ha en gräns och handlar man över det så måste man ha postväxel. (Typ när man köper soffa eller annat stort.)Annars så vet jag inte om dom har kortläsare med sig... ♥ (¯`°•.¸ ♥ Elise ♥¸.•°´¯) ♥
    Tänkte bara när det stod hemleverans...men iom att det blir ganska stort så lär jag väl få hämta ut! Vad menas med postväxel?
  • enlitenbitkaka
    miniGrynet skrev 2007-03-24 00:27:47 följande:
    Postväxel får man hämta ut på en bank, som en check. Som är utställd på just IKEA (i det här fallet) och om den tex tappas bort så kan ingen annan lösa in den och få ut pengarna. Du får säkert hämta ditt paket på posten/mataffären. ♥ (¯`°•.¸ ♥ Elise ♥¸.•°´¯) ♥
    Ja, sånt får man reda på innan va? Om dem kommer hit eller om jag ska hämta ut? Summan landade på ca. 450:- så det är inga stora summor...har inte fått bekräftelsemail ännu...
  • enlitenbitkaka
    miniGrynet skrev 2007-03-24 00:30:53 följande:
    Ja, då behöver du i alla fall ingen postväxel, med en summa på 450 kr. Visst får du reda på det innan, det ska ju bokas en dag/tid med dig innan om det är så att nånting ska levereras hem till dig. Ska du hämta ut så kommer det ju en avi i posten. ♥ (¯`°•.¸ ♥ Elise ♥¸.•°´¯) ♥
    Låter bra funderar bara när jag ska få bekräftelsemailet....sådana brukar komma direkt annars...
  • enlitenbitkaka

Såhär står det på IKEA's hemsida:
    postleverans* under 20 kg =95 sek
    *Postens avgift på 35 sek tillkommer vid postförskott.
    Paketets storlek får ej överstiga 150 cm för att kunna levereras med post.

Så jag fåt nog hämta ut dem

• enlitenbitkaka
    Annelitan skrev 2007-03-24 00:37:13 följande:
    Är det någon som vet vad det kostar i frakt om man beställer en bokhylla från Ikea?...
    postleverans* under 20 kg =95 sek
    *Postens avgift på 35 sek tillkommer vid postförskott.
    Paketets storlek får ej överstiga 150 cm för att kunna levereras med post.

Vid leverans med lastbil bestäms frakten utifrån köpsumman.

Med bil 0- 5000:- fraktkostnad: 495:-
    Med bil 5001-14950:- fraktkostnad: 10% av varuvärdet
    Med bil 14951:- -> fraktkostnad: 1495:-
  • enlitenbitkaka
    miniGrynet skrev 2007-03-24 00:37:22 följande:
    Ja, då får du väl postförskott och betalar vid uthämtning hos affären. ♥ (¯`°•.¸ ♥ Elise ♥¸.•°´¯) ♥
    Ja men va bra, då vet jag Blir iaf billigare än å åka till IKEA och köpa dem eller köpa i inredningsbutik eller beställa från Ellos!
Svar på tråden Beställa från IKEA via nätet...?