• 3 hjärtan

ont i blygdbenet när jag går

har haft det några dagar nu, inte så farligt, men idag när jag gick upp så kände jag att jag vill helst inte gå alls. vad kan det vara för något? någon annan som har ont så?

Går in i v 14 på måndag.

• Svar på tråden ont i blygdbenet när jag går
  • BimBim o Knorrans Mamma

foglossning kanske?

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 39 ♥ ¸.?°´¯)
  • Leons Mami

Låter precis som foglossningar.

• 3 hjärtan

jag funderade också på det. men kan man verkligen få det så här tidigt? är ju som sagt i v 13 fortfarande, och det är min första graviditet.

• timberhochmandie

Foglossning! Gör det ont om du skjuter något framför dig med foten (tänk tung kundkorg i kassakön - du föser den liksom med insidan av foten)..? För mig kändes det ungefär som om jag hade ett rejält blåmärke mitt på blygdbenet.

• 3 hjärtan

ja, dammsugade här på morgonen och skulle fösa dammsugarn åt sidan med foten, men det ville sig inte alls... ska man räkna med att det här bara blir värre eller?

• BimBim o Knorrans Mamma
    3 hjärtan skrev 2007-03-24 13:15:00 följande:
    jag funderade också på det. men kan man verkligen få det så här tidigt? är ju som sagt i v 13 fortfarande, och det är min första graviditet.
    jag kände av det redan i vecka 10. Sen har det kommit till och från. Så visst kan du det.
    (¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 39 ♥ ¸.?°´¯)
  • Leons Mami

Jag fick foglossningar i vecka 12. Och min mamma visste att hon va gravid p.g.a foglossningar innan hon hade plussat, så nog kan man ha det så tidigt. Men jag tycker att du ska kontakt med barnmorskan och en sjukgymnast för det kan bli jätte jobbigt. Jag va sängliggande en stor del av graviditeten p.g.a foglossningar, från v20 till v34 då det avtog lite.

• timberhochmandie

Det kan bli värre, men det kan också gå i vågor, eller försvinna helt. Om du pratar med din BM så kan hon kanske ge dig en remiss till en sjukgymnast som kan ge dig tips på vilka övningar du ska undvika, och låna ut ett höftbälte.

Här kommer några tips på saker som bör undvikas vid foglossning:
    * dammsugning
    * stå med hela tyngden på ett ben
    * stå bredbent
    * sitta med benen i kors
    * simma
    * helt enkelt allt som snedbelastar bäckenet eller är srskilt påfrestande för fogarna.

• 3 hjärtan

okej, får kanske ringe henne i veckan då och höra mig för lite. foglossnignar är ju nåt man hör att man får när det börjar närma sig slutet, inget man väntar sig såhär tidigt..

• minibulan

Jag har en liknande känsla men fick besked att jag inte har foglossningar. Utan nerver i bäckenbotten som ligger i kläm. Kan kännas som ett bowlingklot ligger på från insidan eller som att cykla efter en hel vinter...Foglossning är ju upplukring av bäckenbenet vilket leder till instabilt bäcken, då kan ett bälte hjälpa. Lycka till!

Svar på tråden ont i blygdbenet när jag går