-
-
Svar på tråden vad betyder pimp?
-
Nä, men du skrev ju lyxa till. Jag kan inte hålla med om att pimpa en lägenhet är samma som att lyxa till den, utan snarare vulgostajla den, som sagt. I min bok betyder det inte samma sakConeVillage skrev 2007-03-24 15:32:46 följande:Jag har inte skrivit sjösten i badrummet heller.
-
Du använde ordet "blingblinga"
Jag valde att använda ordet "bling bling" som "lyxa"
& skillnaden är? -
lyxa till: med stil och klass
bling/blinga -pimpa: low class-styling - billigt som ser dyrt ut.
-
Så bling bling runt en hip hopare´s hals för runt en halv miljon är low class i dina ögon?
Intressant! -
Jag vet hur du menar.....det är inte det.
Men jag tycker du stoppar ordet i ett fack, utan att vara vidsynt.
Bling bling i en förort utanför Gbg kanske är vulgostajl...eller low class, ja billigt, så fint som du formulerar ordet.
Där ordet kommer ifrån ursprungligen är "Bling Bling" inte precis low class min vän. -
Fast bling-bling för en halv mille runt en hiphopares hals, kan kosta mycket men ändå vara kitschigt = low-class
-
Absolut.
Men hon referar detta till.
citat:
Billigt som ser dyrt ut. -
Jag refererar snarare till dyrt som ser billigt ut.
-
& det är just min poäng.
Ett enda ord kan ha flera betydelser.
Och personen ifråga haka upp sig på ordet lyxa som nåt lyxigt som få kan ha råd till.
& bling bling som något galet billigt & plastigt. -
Sjösten och Barcelonastolar kan ju också vara kitchigt eftersom det är så förutsägbart
-
Alltså: billigt - jag menar "billigt" på samma sätt som Dolly i citatet "Det är dyrt att se så här billig ut".
ConeV: F ö är jag inte din vän, och jag gillar inte din ton.
Jag lägger ingen värdering i "ursprungsbetydelsen" utan vad det betyder i Sverige, idag. JMF "white trash". Det betyder inte samma i Sverige som i USA tex, eftersom förutsättningarna för wt är annorlundahär.ConeVillage skrev 2007-03-24 18:28:34 följande:.Där ordet kommer ifrån ursprungligen är "Bling Bling" inte precis low class min vän.
Nu lämnar jag diskussionen, gillar inte tonen i tråden precis... Inte vidsynt? *fnys*Tidlösa klassiker blir aldrig kitchigt i sig, det är sammanhanget som gör det.Mrs Moneybags skrev 2007-03-24 19:22:32 följande:Sjösten och Barcelonastolar kan ju också vara kitchigt eftersom det är så förutsägbart -
Då förstår jag inte alls.....
Vissa ord skall ha vidsynthet & andra inte?
(på riktigt, jag förstår inte) -
Sen om du uppfattade mig att ha en viss ton, och du tolkade det i negativ mening, så ber jag ju självklart om ursäkt för detta. Det var absolut inte min avsikt.
-
om cone village är inne på ord så borde denne veta att man inte använder & som ett substitut för "och" i meningar
-
det vet jag......
Men det går fortare då!
-
mm, men det får skrivaren att framstå som en som kastar sten i glashus :p
har en kompis som skriver så i sitt cv och är förvånad över att hon inte får jobb -
Jag är smart nog att kunna skilja på ett forum &.....(f¨åt....och) ett curriculum vitae!
-
Sen diskuterade vi ordets betydelse i sig.....