Har Gävle en gynakut?!
Är i vecka 6 och fick bruna flytningar mån-ons samt molande värk. Inte jätte rikliga men så pass att jag blev orolig och rädd. Var då utomlands och uppsökte inte läkare.
Idag började jag blöda på eftermiddagen. Inte jätte rikligt nu heller men ändå så pass att jag är helt förstörd. Plus att det moler i magen.
Ringde sjukvårdsrådgivningen som var så OTREVLIG!!!!!!!!!!!! Hon sa bara att det var vanligt i början av graviditeten men var det missfall så fanns inget att göra! Det vet jag ju men jag frågade om man kunde få komma in och göra ett VUL men svar nej! Jag fick minsann vänta till vardag!Jag ffrågar då hur jag ska bete mig om det blir värre med smärta och blödningar. Ska jag åka in då? Svar nej! Man gör inget med missfall före vecka 12! Nähä, så jag ska då sitta hemma och få missfall i min ensamhet?! Sen säger hon: Vi säger så, ha det bra! Och där sitter jag med luren i handen och stört bölar!
Ringer desperat en vän som tipsar om gyn akuten! Jaha, jag går in här och läser om alla er som är som jag, i början av graviditeten och ni får göra VUL. Men vad jag förstår har inte Gävle ngn gynakut?!?!??!
Så jag ringer till förlossning och får prata med en barnmorska som är trevligare men säger bara att jag får vänta till vardag och ta kontakt med KK. Fick inte ngt tips där om hur jag kan få göra ett VUL. Och får jag jätteont och blöder mer så ska jag kontakta SJUKVÅRDSRÅDGIVNINGEN! Men de sa ju att jag INTE ska göra ngt speciellt om jag blir sämre!
Ja, jag är lite smått hysterisk nu men vad ska man tro om man får ett sådant bemötande?! Vill ju bara veta att bebisen finns där eller ej!!!