• Jessa6

Köpa hus med stor tomt...

Jag om min sambo har varit iväg och kollat på hus nr 100 känns det som...Detta huset skulle passa oss perfekt men min svärmor är så negativ att det är så stor tomt (1400m2)

Hon är rädd att vi inte kommer att orka med det samtidigt som vi har barn (1:a kommer i juli) men vi tittar på huset och hänger inte upp så mycket på tomten, det får bli vad vi gör det till.

Någon som har såhär stor tomt och vad är då negativ/positivt med det? Någon som har lite tips på vad man kan göra med tomten, nu finns det mest gräs.

• Svar på tråden Köpa hus med stor tomt...
  • BimBim o Knorrans Mamma

Är 1400 stort????
    Vi har 2500 och skulle vilja ha iaf det dubbla.

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 39 ♥ ¸.?°´¯)
  • EL05

Jag tycker inte ni ska hindras av en stor tomt. Det blir vad man gör det till. Om ni har mest gräs och inte så mycket rabatter så blir det ju inte så mycket jobb. Vi har tomt på 800, inga rabatter utan lite blommer i fina kruker.

• Nickedockan

Vi har visserligen inte så stor tomt, ca 1000 m2, men vi sköter ganska mycket mark intill huset, bla en stor äng med gräs som vi klipper (som kanske är 2000m2) och lite annan mark. Visst är det en del jobb men vi tycker om att vara ute och gillar de uppgifter som det medför. Sen kan man ju göra det lättare eller svårare för sig, tex sköta en del av tomten som gräsmatta och låta ytterområdena vara mer vildvuxna. Det beror ju på hur tomten och omgivningarna ser ut!

• Limas

Hej på dig, vi har en tomt på 900m2, den är inte lika stor som eran men hon som bodde på här inne hade ett väldigt intresse för trädgård. det är planterat träd, buskar, bär och blommor om vartannat, det är en hel del att ta hand om, men det är så superkul. Jag tar det i min takt och intresset för trädgårdsarbete har ökat. Har tom köpt mer frön denna sommar fast vi väntar vårt första barn i juni. Hinner jag inte i år så sätter jag frön nästa år. Det är kul mel med en stor tomt, men förståss mycket jobb om man väljer att ha mycket planterat.

• LinaoMatilda

Tycker väl inte att 1400m2 är stort för en tomt, men det beror ju på vad man jämför med. Man behöver ju inte heller ha varje kvadratmeter pedantiskt odlad. Klart ni ska köpa huset om ni vill ha det!

Det syns inte att man är ful om man går fort och skrattar mycket!
  • ebben

vet ej om det är stort-men är det så köp en gräsklippare man sitter på!!
    Annars går ju att göra större buskage o trädgårdsland om man vill få bort lite gräs........Eller barrträdsbuskage går att göra fint! som en liten skog!

• mamma me tre

1400 m2 är inte stort. Det är inte svårt att sköta om...man behöver inte ha massa rabatter osv...vill man ha blommor,smultron osv kan man plantera i krukor (gör jag) så slipper man en massa ogräs.

• Jessa6

Åh vad skönt att fler tänker som jag, tycker inte heller att det är så stort. Jag vill ju att mina kommande barn ska ha lite att leka på med, en liten lekstuga och en sandlåda utan att man ska känna att det tar upp hela tomten. Ska minsann inte låta mig påverkas av det negativa utan se till huset i sig. Ligger jättebra, 2 minuter till skolan och 10 min cykelväg till havet! Kan ju inte bli bättre!!

• fiffiluran

äsch, det är ju hennes åsikt och inget annat. det är ni som ska bo där. lycka till! p.s. det låter underbart att ha så stor tomt!

Svar på tråden Köpa hus med stor tomt...