• Fidelis ad urnam

Smuts under stekpannan, märke på hällen, hur rengöra?

Jag lagade mat för första gången på vår nya fina hällspis nyss och märkte efter jag stekt klart att det var smuts under stekpannan. Denna smuts har bildat ett märke på hällen!

Är det bara att köpa en hällskrapa för att få bort detta märke?

*orolig*

I may not agree with you, but I will fight to the death for your right to say it
  • Svar på tråden Smuts under stekpannan, märke på hällen, hur rengöra?
  • Dundermamman

MrMuscle´s keramikrent är suveränt på häll!
    Spruta ut lite på hällen och gno med disktrasan i cirkelrörelser. Skölj trasan och torka av hällen igen och därefter med torr trasa och hällen är som ny

• Fidelis ad urnam

Har du varit med om att undersidan av en gryta eller stekpanna har varit smutsigt och lämnat ett märke?

I may not agree with you, but I will fight to the death for your right to say it
  • whitetiger

svinto på keramik ? lämnar inte det en massa repor efter sig ?

• Fidelis ad urnam

svinto står det till och med i bruksanvisningen att man inte ska ha, är inte det stålull?

• whitetiger

mmm nån form av metal är det :)

• Fidelis ad urnam

jag tror jag köper en hällskrapa i morgon och kanske lite Mr Muscle

• whitetiger

säg till om du hittar nått som funkar :) har själv sabbat spisen lite :) hadde varit mysigt att få den helren nån gång :)

• Verkligen

haha, ja vad vet jag, använder inte min spis så vad som ger repor eller inte har jag ingen aning om..=) sorry..

• Joonas

En hällskrapa och mr muscle keramikrent är det som absolut funkar bäst. De två tillsammans och hällen blir som ny varje dag! Men hällskrapan är viktigast, faktiskt. Inget medel kan ta bort allt som sätter sig, tyvärr. Men skrapan skadar inte hällen.

festlig, funktionell och fryntlig
  • Fidelis ad urnam

Mr Muscle och skrapan gjorde susen.
    Tack så mycket för er hjälp!

Svar på tråden Smuts under stekpannan, märke på hällen, hur rengöra?