Inlägg från: lillfnykis |Visa alla inlägg
  • lillfnykis

Råttor!

Vi har idag införskaffat vårt första par med tamråttor. Det blev 2 stycken töser som än så länge är bara någon månaf gammal. Namnet på dessa har bestämt till Berit och Doris. Bilder på underverken går att se i mitt fotoalbum under kategorin djur.

Någon annan som med har råttor? Hade varit roligt att prata med någon.

Även en mamma med svåra trauman kan vara en bra mamma, med rätt stöd.
  • Svar på tråden Råttor!
  • lillfnykis

oj så många svar jag fått. blir glad till tusenSkrattande.

har ju vana av andra smådjur. har haft, iller, gerbiler, degus. men råttorna är första gången.

himla söta är de.. två små tjejor..

• lillfnykis

Elwiras mamma: de kommer från Djormagasinet som precis öppnat i mora. Om jag förstog det haela rätt så hade ägaren råttor själv.

Zaria: Kan inte säga annat än att illern är så underbar. Vi hade två stycken, en lite yngre omplacering som var en riktig buse, han hade jag nog inte rekommenderat med barn. inte för att han bet. men han älskade att nafsa i knävecken om man gick barbent..

sedan hade vi gamle bosse, också en omplacering. snällare djur får du leta efter, skulle aldrig bita någon. barnen var ute och gick med han i koppel och han var ofta med ute på promenader, när han blev trött i benen så kröp han upp i barnvagnen å lade sig..

illrar är goa, lugna. sover väl typ 20 av dygnets 24 timmar. ofta mycket lekfulla, vill bli jagade/jaga.

Åååh va jag saknar min Tim och Bosse nu.. de hette så..

om du letar iller så ta kontakt med illerföreningen. det finns alltid någon som känner någon där. de har även hemsida där det brukar finnas omplaceringar. men jag kan tyvärr inte adressen..

lycka till!!!!

Svar på tråden Råttor!