snälla svara fort 5 månaders med seg slem hosta
hejsan
har en dotter på fem månader med slemmig och seg hosta...ingen feber men otäckt med hostan vad kan man göra???
Snälla ni svara...
hejsan
har en dotter på fem månader med slemmig och seg hosta...ingen feber men otäckt med hostan vad kan man göra???
Snälla ni svara...
Ringa sjukvårdsupplysningen? Åka till akuten?
Annars kan man låta barnet ligga med huvudet högt, droppa koksalt i näsan eller nezeril (öronen kan täppa till om man hostar mycket), inhalera vattenånga, ge varm dryck.
Rumstempererat vatten är slemlösande. Bisolvon tror jag är rekommenderat från 1 år.
Se till att rummet är fuktigt. Lägg en fuktig handduk över elementet om det går eller vattenglas på fönsterbrädet.
Hej!
Jag har själv ett barn på 5 månader, och han fick också en förskräcklig hosta för en vecka sedan. Ingen feber eller så. Gick tiil barnakuten, efter ett samtal med sjukvårdsupplysningen. De gjorde tester på honom, gav honom inhalator för att hans luftvägar skulle vidgas, och ngn kortison dryck, för att ta död på bakterierna. De var faktiskt väldigt duktiga. Fick sedan medicin, Ventoline, som han skulle ta i 5 dgr. Så jag skulle rekommendera att du åker till barnakuten. Man vill ju sitt barns bästa, eller hur!
Lycka till!
Enligt en sjukgymnast som vi pratat med i samband med att vår son hade kikhosta så kan man hjälpa barnet genom att hålla en hand på magen som stöd när de hostar.
Lyfte upp sonen när han hostade- o hade en kudde under madrassen så han kom upp med huvudet på natten.
Min son på 6 månader har haft sådan hosta sen i januari,har varit inne med honom, men så länge det inte verkar svårt och andas (ansträngt,piper alltså), så gör dem helst inget.
Mina råd är högt huvudläge,svalt rum, koksaltlösning i näsan och håll ut.
Vår son har hela tiden kunnat sova trots allt och hans allmän tillstånd har varit bra.
Men skulle din son bli hängig så åk in såklart, deras luftrör är ju inte stora.
Lycka till,som tur är , är våren på väg
Ja, jag uttryckte mig fel där, du har nog helt rätt mammisBJ.
hej när min yngsta dotter var i den ålden så fick hon svampinfektion i luftrören skulle tro att det är samma som din snutt har kontakte bvc och be dom kolla upp det är det det hon har så kommer hon att få pencelin mvh snowflake76