• Gumlan

Ni som fick VÄRRE foglossning efter förlossningen, hur gick det sedan?

Jag hade det ganska bramed min foglossning efter att bebisen fixerat sig, men nu kan ja knappt gå 4 dagar sedan jag födde och det blir värre o värre för varje dag :-O när blir det bra??? de kan ju itne bli värre o värre hela tiden

• Svar på tråden Ni som fick VÄRRE foglossning efter förlossningen, hur gick det sedan?
  • ebben

hm,min son är 16 månader o jag har än! ibland är det jättedåligt o ibland bättre........
    Fick du barn för 4 dar sen??
    Hur gick det? trodde du hade ett tag kvar?!
    Grattis.

• Gumlan

Det gick jätte bra Hon kom på bf

man kan väl inte få allt här i världen *suck* hade såå bra förlossning så ja kan väl inte få allt :p men fyyy f*n, man vill ju att allt ska va bra nu ju!!

• idis78

4 dagar efter så hade jag oxå ont av foglossningen. Nu 7 månader senare så börjar det fixa till sig. Jag var hos en naprapat i förra veckan, och ingen träning för mig på 6 månader till Långa promenader var det som han rekommenderade. Ingen simning eller annan träning där man töjer i ligamenten.

• Galatea

Jag har fortfarande kvar min foglossning...lillkillen är snart 6 månader och varje gång jag reser mig upp går jag som min 85-åriga mormor *halvkul*. Vissa dagar är bra andra mindre bra men det går iaf åt rätt håll och min BM sa att jag nog skulle bli betydligt bättre efter amningsperioden då kroppen börjar producera mer östrogen igen - så jag hoppas att detta är sant

• idis78

Galatea: Jag tror att det kan stämma med amningen. Jag kunde aldrig amma, och blev bättre snabbare än många som ammat. Däremot blir det sämre varje gång jag får mens.

• Lia85

Ja... Gabriel blir 6 år i soammar o jag har väldigt ont emellanåt, dock inte hela tiden som tur är *s*

• idis78

Lia85: Har du varit hos naprapat eller dyl för att få bäckenet kollat så att det ej är snedställt eller dyl?

• Snubbelfot

Hoppar på den här tråden.
    Lillkillen är nu 1 år och jag har stora problem. Jag kan inte gå en promenad på 20 minuter utan att få asont. Springa efter bussen eller efter barn är bara att glömma. Inte ens fyllda 30 så undrar man ju om man skall ha det såhär resten av livet Så idag iaf så ringde jag till osteopaten och jag ska dit den 11/4 och jag hoppas på underverk.. någon som har någon erfarnehet av det?

• Gumlan

men hur hade ni det under graviditeten? jag gick på kryckor ett tag men sedan blev det hyfsat bra igen. så illa som det är nu har det inte varit under hela graviditeten

• Snubbelfot

Jag hade kryckor under min andra grav. Använde dem väl kankse inte så flitigt, men så rörde jag mig mest till och från bilen med.

• idis78

gumlan: jag hade det så att jag hade kryckor, särskilt på slutet. var sjukskriven fom v12. inte kul.

Svar på tråden Ni som fick VÄRRE foglossning efter förlossningen, hur gick det sedan?