• Cullinan

Varför luktar vår 40 graders tvätt avlopp?!

Alltså nu blir jag galen.

När jag tvättar en vittvätt på 60 grader så luktar den jättegott av tvättmedel.

Men om jag tvättar något på 40 grader så luktar det avlopp!

Det kan ju inte bero på något stopp i systemen eftersom min vittvätt inte luktar illa.

HJÄLP!

• Svar på tråden Varför luktar vår 40 graders tvätt avlopp?!
  • Axelpaxel

hej jag har hört att om tvätten luktar beror det på bakterier eller ngt sådant. iaf så kan man prova att tvätta på det varmaste maskinen har med tvättmedel och sånt fast utan tvätt och se om det hjälper. har läst d ngnstans =)

• Cullinan

Axelpaxel - Tack för tipset, ska genast sätta igång en 90 gradare! Hoppas vid gud det hjälper.

• Axelpaxel

när tvättmaskinen har stått ett tag utan att vara använd så luktar den ju, framförallt om luckan varit stängd, då ska man tvätta den i max grader, men jag vet att jag har läst i ngn tidning att man ska göra så när tvätten luktar. hoppas det hjälper =)

• Axelpaxel

ja det var i råd och rön jag läste det i kom jag på nu =)

• Cullinan

Kan det bero på att jag fyller maskinen väldigt mycket just vid 40 grader? Man har ju mer blandtvätt än vittvätt.
    Den kanske blir så full att det inte blir rent? Men varför skulle det då lukta just avlopp egentligen?

Det är inte så att tvättmaskinnen stått oanvänd och att det stått vatten i rören, för det blir så även om man tvättat något annat innan samma dag också.

• Cullinan

Tråkigt att länken inte sa vad undersökningen visade. Men man måste väl betala för att läsa hela artikeln antar jag. Blä.

• Sencha

Jo. Eller gå till biblioteket och låna tidningen

• saran

ättika tar bort dålig lukt från kläder häll lite ättika i lämpligt fack kopp i tvättmas. tvätta valfri temperatur

• Cullinan

Jaså ättika? Det som luktar så päckligt.

Svar på tråden Varför luktar vår 40 graders tvätt avlopp?!