• Clasha

PASS till spädbarn?

Nått man verkligen inte tänkt på.. behöver spädbarn pass?
    Vi ska åka till Chile i december då våran bebis kommer vara 3 månader.. hur funkar det med pass?

• Svar på tråden PASS till spädbarn?
  • Bonita666

måste både mamman och pappan skriva på för att bäbis skall få pass? även om mamman har ensam vårdnad?

• morsigne

ja spädbarn behöver pass har fixat ett pass till min lille vi åker nu till USA när han är 3 månader

• Bonita666

måste man ha pass till spädbarn om man ska flyga inom sverige?

• Snowgirl

Inom Sverige behöver ingen pass.

• Stargirl
    Bonita666 skrev 2007-04-29 08:15:05 följande:
    måste man ha pass till spädbarn om man ska flyga inom sverige?
    Inte ens inom skandinavien behövs pass varken på barn lr vuxna.
    ♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
  • AnnamedAochJ

När man ska flyga måste man alltid ha någon form av ID handling, även om det är inrikes.

Alex, Alex världens bästa Alex
  • Maria med 3

HAr mamman (eller pappan) ensam vårdnad så räcker det med den förälderns underskrift. Fast jag tror att då måste man ha med sig ett personbevis för det står på det vem och hur många som är vårdnadshavare.

• Stargirl
    Tvantenn skrev 2007-04-29 14:05:51 följande:
    När man ska flyga måste man alltid ha någon form av ID handling, även om det är inrikes.
    Nope det behövs inte alls. Vi flög senast förra veckan till finland med våran 2 månaders som inte har ngn ID handling alls och det fungerar finemang. Han även flygit inrikes med henne utan ID handling.
    ♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
  • oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2007-04-29 14:14:20 följande:
    Nope det behövs inte alls. Vi flög senast förra veckan till finland med våran 2 månaders som inte har ngn ID handling alls och det fungerar finemang. Han även flygit inrikes med henne utan ID handling.
    Vi flyger oxå ofta inrikes och har aldrig behövt visa pass
  • Else

Från danmark ville de ha id på bebisen, men inte till danmark.
    Vi klarade oss med ett "låt gå för den här gången" ?!!?

• Stargirl
    Tvantenn skrev 2007-04-29 14:18:12 följande:
    Stargirl, det låter konstigt, enligt LFV så måste man ha idhandling vid alla flygresor, även inrikes. Detta för att de måste bekräfta att det är rätt person som flyger.Se www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_70_30____38...Mitt pass har de kollat även vid inrikesflygningar...
    Ja låter skumt men vi har kollat med alla de flygbolag vi flygit med och alla har sagt att barn behöver ingen ID inom skandinavien eller inrikes. Vuxna ska dock kunna visa ID i form av pass, körkort lr ID kort.
    ♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
  • AnnamedAochJ

Stargirl, ja jag vet då inte säkert hur det är med barn för jag har inte flygit inrikes med sonen. Det står ju inte utförligt att även barn ska ha id handling på lfvs hemsida, men å andra sidan står det inte heller att barn är undantagna. Nu blev inte Bonita nå klokare

• oOrosamarängerOo

Eftersom jag flygit med sas och skyways inrikes och aldrig behövt visa pass för barnen så kollade jag på sas hemsida och hittade den här infon:
    Oavsett till vilken destination du flyger, måste du kunna identifiera dig är du checkar in ditt bagage. Du kommer även att bli ombedd att visa ID-kort eller pass när du kliver på planet.  Minderåriga utan ID-kort måste identifieras av förälder/vårdnadshavare.

• AnnamedAochJ

SooJuicy, vad bra att du hittade något klart om barn, just barn hade jag ingen erfarenhet av. Men vuxna behöver alltid id handling när man flyger, men inrikes räcker ju med körkort, och det har man ju nästan alltid med sig

Svar på tråden PASS till spädbarn?