• LS73

Vad skall man tänka på vid resa till Teneriffa

Skall snart iväg med familjen och vår dotter är 15 mån. Är det nått speciellt man skall komma ihåg att ta med ?
    // Ls

• Svar på tråden Vad skall man tänka på vid resa till Teneriffa
  • Cocarola

solkläder + hatt, barnsolkräm med fysikaliskt filter
    halkfria badskor om ni ska vara vid pool
    liten simring (från babysimmet?) de som finns att köpa är större och inte så säkra
    solhatt och/eller solglasögon
    ev. napp, andra modeller där
    välling och gröt om hon äter det, annan mat finns där, likaså blöjor & våtisar
    kamera!

• Lishon

Vi tog med mat som man lätt kan göra iordning till barnet på hotellet. Fiskbullar, pulvermos, barnmatsburkar o.s.v var jättebra att ha då all mat inte föll vår son i smaken. Vart ska ni?

• Lishon

Åh där var vi för ett år sedan. Vilket hotell bor ni på?

• LS73

Vi skall bo på Cristian Sur , åker med fritidsresor.
    Fanns det nått roligt att köpa (till mig)eller vad är billigt där?

• Lishon

Kommer inte ihåg vad som vad billigt. Inget är väl sådär superbilligt men jag köpte fina lädersandaler till mig. Handgjorda dukar och filtar och sånt fanns en del. Ja det fanns ju fullt med små butiker. Jag kan rekomendera en underbar italiensk resturang. Den ligger på strandpromenaden vid trekanten. Undrar om den hette Little Italy, tror det. Jättegod mat och trevliga killar som jobbar där. Nu kom jag på att det finns mycket väskor att köpa.

• LS73

Åh perfekt , väskor, som jag letar men hittar ingen jag vill ha så då håller jag tummarna till dess. Och restaurangtips är bra !!
    Tack så mycket för detta.

• evolyn

det finns en marknad på söndagar i los cristianos där du verkligen kan fynd det mesta, kläder, tyger, leksaker, klockor,väskor,glöm inte att pruta!

• LS73

Vi åker nästa söndag men vi kanske hinner dit ändå , vet du om den är hela dan?

• evolyn

den börjar vid tio tror jag håller på ganska länge minns inte rikigt hut länge till 5 iallafall,brukar vara mycket folk så det är svårt att ta sig fram med barnvagnen men det går,jag gjorde det!

det är nära från ditt hotell iallafall.

• Mallemus

Vi fick lova att köpa nya blöjor när vi var på lanzarote och de var tokdyra samt parfymerade... (pampers) så jag skulle säga ta med blöjor.

Tag också med extra gröt/vällingpulver så ni inte råkar ut för att det tar slut.

Vi ångrar att vi inte tog den riktiga vagnen med oss. Vår son visade det sig sov inte superbra i sulkyn och vi hade det ganska problematiskt vid middagsbesök med en 14 månaders som inte vill sova, inte äta osv.

Ett tips är att packa stora handdukar, jackor etc. i vagnen då slipper ni ha dem i väskorna vid inchekning!!

Tag med några varma tröjor och en varm pyjamas för det kan vara kallt på kvällarna och inne i bungalovs, ingen värme i husen.

Svar på tråden Vad skall man tänka på vid resa till Teneriffa