• Lyckan

Los Cristianos, Villa Mandi Garden

Hej!

Vi har just bokat nästa vinters resa, ska åka till Los Cristianos på Teneriffa, vi ska bo på hotellet Villa Mandi Garden.

Finns det nån här som varit dit?
    Vad har ni för erfarenheter om orten och hotellet?

• Svar på tråden Los Cristianos, Villa Mandi Garden
  • femman

Jag har jobbat på teneriffa så jag vet var det ligger! Ett jättefint hotell. Perfekt för barn

Själva L.C är en liten fiskeby som är sammanlänkad med Las Americas genom etn stor fantastisk strandpromenad som är ljuvlig att strosa på under kvällarna.

Du har en stor strand i L.C som heter Las vistas och den är att rekommendera. Sen ligger det en lite mindre mer inåt L.C men där är det mycket fiskebåtar och så runt omkring så det är inte lika mysigt.

Vad vill du veta?? Jag skulle kunna berätta mycket om denna underbara ö!

• Lyckan

Största och viktigaste frågan, är skiträdd för kackerlackor, finns det mycket av dom där? Hur är det med kackerlackor på villa mandi, det har ju ganska många stjärnor, tror du vi slipper att bo med krypen?

• Lyckan

Strandpromenaden låter ju underbar

• Lyckan

Då vi var till puerto rico på Gran Canaria fanns det många "skumma" försäljaresom var väldigt störande som sålde falska klockor och solglasögon som de hade hängandes på sig. Finns de även vid Los Cristianos och Las Americas?

Hur är restaurangutbudet, shopping?

• Charlie Bravo

Måste tyvärr säga att det finns mängder av kackerlackor på Teneriffa, även på de finare hotellen (kanske inte inne på rummen, men utanför). Se det som ett exotiskt inslag på er semester och glöm inte "om du trampar ihjäl en kackerlacka kommer hela hans familj på begravningen" (det luktar avföring om en mosad kackerlacka....ja, jag har mosat en)

• femman

Kackerlacker brukar jag faktiskt inte se så många av men en del finns ju. Har dock haft turen att slippa dem runt hotellt

Restaurangutbudet är STORT! Shopping likaså. Både turistgrejjer och vanlig fina kläder. Bla finns Benetton och Zara att tillgå.

Shoppingcentra med parfymaffärer och el-saker finns det uppsjö av.

Föräljarna brukar inte vara så efterhängsa vad jag har märkt.

Restauranger att rekomendera är: Tango och Moli´s i Las Americas. Ni hittar säkert er favoritrestaurang när ni är där. I L.C är det dock lite dyrare att äta än i L.A.

Äter du ex en 2-rättermiddag för 2 vuxna och något att dricka brukar det landa på ca 250-300 kr för båda två.

• Beautyflie

Hoppar in här i tråden med en liten fråga: hur är priserna på mat och levnad i största allmänhet? Jag håller för fullt på att leta en resa nu där det är varmt vid den här tiden på året och där priserna är någorlunda hyfsade...

• Lyckan

Charlie Bravo:
    Ajdå, är det mera kackerlackor på teneriffa än på gran canaria? På gran canaria har jag haft turen att inte ha dom på hotellet och bara sett någrapå övriga ställen.

Femman:
    Hoppas jag har lika tur som dig då så jag slipper att bo med krypen, bara jag inte behöver sova med dom eller ha dom på mig då jag solar är det bra

Svar på tråden Los Cristianos, Villa Mandi Garden