• Cyndee

Missfall och övervikt?

Hej
    Undrar om det är många här som har högt BMI och som fått upprepade missfall?
    /Cyndee

• Svar på tråden Missfall och övervikt?
  • Ekrlsn

jag har haft ett missfall pga övervikt enligt läkaren men nu e jag på gång i v 12

• ninakanin

Har haft 2missfall,är överviktig,men min gyn har aldrig påpekat att det kan vra övervikten som orsakat det,även fast jag tror det själv

• Ekrlsn

det e rätt knäppt att det ka ha så mång med saken att göra....

• Siggelvira

Har BMI 33 och har fått två missfall, men ingen har sagt att det kan bero på min vikt.

• Eva Lotta

jag är viktig...(över)
    jag har fått sex missfall men min läkare säger att det beror på åldern och inte vikten...forskning säger dock att missfallsrisken är större när man är över/underviktig...
    Lotta

• Bispan

Xqin: Undrar hur din läkare kunde konstatera att din övervikt var orsaken till missfallet?

• sommarkväll

Hej är överviktig jag åxå,(jag har mitt 5 MF nu,) men fastän jag har frågat tre olika läkare om det kan ha med min övervikt att göra, så säger dom  inte mycket till svar....dom har aldrig tagit upp det själva.

Oftast kan din övervikt vara problemet om du har svårt att bli gravid eftersom den skapar en obalans i hormonerna, men blir du gravid så spelar den nog inte den största rollen för om du får behålla "barnet" eller inte utan det är nog mer risken att du har lättare att gå upp mer under graviditet vilket inte heller är bra......

Så man kan ju undra hur man ska göra för att ngt ska bli bra.!!!!

Svar på tråden Missfall och övervikt?