Inlägg från: Razzla |Visa alla inlägg
  • Razzla

Blodpalt.

Ja du.. de ska vara blod, salt, mjöl och mjölk men hur mycke av vad har jag ingen koll på....

Se i mina ögon att jag ler
  • Razzla

Vet faktiskt inte om de funkar med vatten.. borde de ju göra.. Jag kan inte själv utan de är min mamma som brukar göra.. Hon har nog både mjölk och vatten nu när jag tänker efter..
    Kokt potatis??? tja.. inte vad jag vet. Mamms har då inte i något annat.. 

• Razzla

Å jag menar samma blodpalt fast jag skippar fläsket..  ;)

• Razzla

Men i blodpalt är de absolut inte potatis..

Har prata med mamma nu och i hennes blodpalt är de blod, salt, mjöl, mjölk och vatten. Men sen gör hon smeten på känn så hon visste inte hur mycket av vad men säger att de ska vara en trög "deg" och man ska inte vispa för mycke. Rulla bollar eller klicka med skedar ner i kokande saltat vatten och vänta tills dom flyter upp så är dom färdiga.. 

• Razzla

I affären..  ;)

• Razzla

Nej de gör de nog inte.. Jo i norr finns de nog.

Men ärligt så har jag aldrig sett de i en affär här i halmstad.

Jag vet inte vilket blod ni vill ha men de mamma gör är allltid på renblod. De finns på vilken affär som hellst hemma i norrbotten.. 

• Razzla

fast nöt smakar konstigt..  Flört 
    Vet att hon provat med nöt och de blev inte så bra alls.. däremot ska de tydligen bli bra om man blandar. 

• Razzla

Sen har jag ett tips.. De går utmärkt att frysa ner blodbalt och steka när man har lust..  =)

Jag har tagit ner lite färdig palt hem till halmstad så jag kan äta när jag har lust..

Svar på tråden Blodpalt.