• IdaN

Myror inne hjälp mig snälla.

Hej!

Ja nu märks det tydligt att det är vår ute för nu har dom små svarta myrorna letat sig in igen och jag undrar hur jag ska kunna utrota den här ohyran på ett barnväligt sätt eftersom vi har en son på snart 2 år så vill jag undvika sånt som är giftigt någon som har nått bra tips för att få bort ohyran dom är överallt.
    Eller vet vart man ska vända sig för att få bort dom. För det kan väl aldrig vara bra att ha myror inne i huset?

Tacksam för svar och tips.
    Kram Ida

• Svar på tråden Myror inne hjälp mig snälla.
  • estevezz

ställ ut ett fat med sirap - myrorna älskar sött och så klibbar de fast i sirapen..

• flixflax

Vänd dig till en skadedjursfirma. De sätter ut små dosor där myrora kryper in. Man kanske kan köpa dosor själv med?

• IdaN

dom där dosorna kan dom vara farliga för sonen?

• C r e d o

Tror inte att barn kommer åt innehållet faktiskt, men fråga i en passande affär. Har sett såna atiraljer i lite olika affärer.

• emya

Strö ut salt där de kommer in, det avskyr dom...

• jenny99

Salt har jag hört är fungerande.

• IdaN

problemet är att vi inte riktigt vet vart dom kommer irån utan dom bara är överallt jätte jobbigt. fast pojken tycker det är jätte skoj att jaga myror men har hört att man kan ta vitpeppar någon som vet om det har någon effekt?

• Tösagumman

Kontakta ditt försäkringsbolag eller Anticimex för att få hjälp!

• K24yrs

ush vet exakt ditt problem , vi damsög 20ggr om dan förra sommar myror överallt , fast da var tösen bara ett ar nu r jag oroligt da hon upptäcker sant.

• morgontrötta Hilda

Har du plattor utanför huset? ..I vårt gamla hus hade vi stenplattor till altangolv innan vi byggde en ordentlig av trä.. där under plattorna höll myrorna till, strödde ut en massa myrr i omgångar då plattorna var borta och de försvann, hade inte problem med dem sen igen.. =)

Svar på tråden Myror inne hjälp mig snälla.