V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
Lällas tack för en ny tråd, jag hänger också med över. Har dock inte så mycket tid över just nu. Men några inlägg ska jag nog hinna med. Kram på er.
Lällas tack för en ny tråd, jag hänger också med över. Har dock inte så mycket tid över just nu. Men några inlägg ska jag nog hinna med. Kram på er.
Till alla här: sjuka kolla upp om ni har rätt till handikappsersättning. Lällas, Nalla och Lonestar + alla som har stomi kna ha rätt till det. Jag har det pga att jag måste äta fettreducerat, eftersom den delen av tarmen som suger upp fettet är bortat. När jag pendlade fick jag även bilbidrag eftersom jag inte kunde åka buss pga av att jag inte visste när jag skulle behöva gå på toa nästa gång och inte alltid klarade av att passa busstider pga detta. Värt att testa.
det hela heter merkostnader som man har pga sin sjukdom (dvs sådana kostnader som drabbar oss sjuka och inte de friska),
Ett litet livstecken från mig. Har inte hunnit läsa någonting så jag har en del att ta igen ska ta mig i kragen i helgen. Här är allt bra renoverar kök, pluggar, leker med dottern och försöker träffa vänner och släkt. kram på er alla.
Dalkulla: Grattis tilll bebben. Hoppas att du blir bra snart och får komma hem och vara med familjen.
Kusin knase: ett stort grattis.
Fru U. Jag brukar göra det du beskriver var 6 vecka pga att en sömm drar ihop sig. Jobbigt att du har de erfarenheterna. Jag har bara postitivt bemötande, jag blir sövd ibland även intuberad inte igår men tydligen annars. Det är inte ens någon diskussion utan det är tunget att göras var 6 vecka. Tiden är alltid bestämd. Hoppas att det löser sig.
hoppas att ni har det hyfsat nu när sommaren närmar sig.
Fru U: jag dilatreras pga att jag har en bäckenreservoar och där den är i hopkopplad med slutmuskeln så drar den ihop sig. Vilket gör att det blir svårt att bajsa. och det blir ett fasligt spring på toa. Det är lite olika om det brukar göra ont, denna gång har det inte gjort något ont och jag springer på toa mindre än jag brukar.
Nalla. Jag mår bra, väntar på min gallstensoperation den ska ske i höst. I morgon har jag en stor kemi och biologi tenta, förutsättningarna är inte de bästa spydde som en kalv efter narkosen i går men då kan man ju alltid skylla på det om man inte klarar den. Börjar snart sommarjobba. Hur går det själv i skolan? Ska du fortsätta plugga till hösten? Har du bestömt dig för vilken operation som det blir?
grådis det verkar som du ska göra det som läkarena bruakr göra med mig.
Dejt, det har jag missat. Berätta mer!
Lällas: Vet hur du känner dig. Jag fick första läckaget på natten 8dgr efter stomioperationen så jag blev förskräckt. Kan tipsa om Hippychick sängskydd så slipper man få fläckar på madrassen, (den är typ som plastat frotté men andas)Kan trösta dig med att jag väldigt sällan hade läckage på natten. Hur går det med framtida operationer? Vill bara tillägga att du verkar ha ett roligt jobb.
Nalla: Skönt med mammaledighet över sommaren själv ska jag jobba som sjukvårdbiträde inom psykiatrin i sommar. Jag är nöjd att jag är ledig c:a 3 veckor.
Så länken precis efter jag skrivit
Grådis: Håller tummarna för dig imorgon. Det går jättebra ska du se, men jag förstår din oro
Lällas: SKönt att det ordnade sig med läckagen. Skoj med bröllop, det är bland det roligaste man kan gå med med så mycket lycka som brudparet utrstrålar.
Dalkulla: Grattis, hade misssat att du fått en liten kille. Stort grattis. Jobbigt att du känner av magen. Hoppas att di snart får slippa kortisonen och får vara frisk.
grådis skönt att allt gick bra på sjukhuset.
Nu när bikinisäsongen är här märker man ju att folk tittar på en på magen eftersom min mage ser ut den gör med fullt med ärr. Dock är barn så himla ärliga, min dotter tänker inte på att min mage ser annorlunda ut. Igår på stranden så kom hennes kompis 4 år från dagis/förskolan fram och frågade rakt ut vad har du gjort på magen. Jag förklarade att jag hade haft ont i magen så att läkaren hade tagit bort det onda. Hon accepterade det svaret och sedan var det bra. Hon slutade hon att titta, det var inget konstigt längre. Barn är så härliga.
Kram på er alla i sommarvärmen.