Inlägg från: sandervig |Visa alla inlägg
  • sandervig

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

hej allihopa de va ett tag sen sist....ja har fullt upp med att läsa ikapp.

sonen har nyss fyllt ett o gått runt på egna ben har han gjort ett par månader.
    han e så duktig charmtrollet...

efter mitt första storskov i oct tror ja de va, har ja ätit massa medicin.
    asacol hjälpte inte, asatioprinet fick ja hudutslag o klåda över hela kroppen av.
    det funkade bra så länge jag åt cortisonet,men sen blev det tokfel.
    hade varit cortisonfri någon vecka bara,sen fick ja cortison mot klådan...

ja har till o från i livet haft ont i lederna. men efter ja slöt med cortisonet nu
    så e de rent för jävligt. när ja vaknar med den lille sista ggn på morgonen får ja rulla
    ur sängen. madrassen sitter fast som formgjuten. det är tur att tarmen är lugn nu så ja
    inte behöver ha bråttom. de hade ja aldrig fixat...

alltså...vet ni vad...ja plussade förra veckan...ja e gravid.!!
    HJÄLP...med STORA bokstäver.

hade en jobbig grav sist. hormonsprutor varje vecka i 12 v för att det inte skulle bli missfall.har haft 11 st dom sista 5 åren. så pencillin hela grav för streptokocker o i
    droppet under förlossningen. sen när dom gjorde blodgrupperingen visade det sig att ja
    va neg. o hade då imuniseringsproblem. blodprov varje vecká för det,
    o snitt 2v tidigare än bf. det var barnläkare nere från sthlm o kollade barnet
    efter förl..men han mådde hur bra som helst!! tack o lov.

nu håller ja då på med sprutorna varje vecka som min man får ge...fan...ont ju!
    så e ja denna vecka på 5mg cortison sen e den helt borta.
    ja fick en ny medicin nu som skulle va bra för tarm o leder...salazopyrin.

någon som har erfarenheter om denna medicin hade varit kul o höra...

ja lider med barnen här som är drabbade...kunde man bara ta över..det gör ont i en!!!

ni e ett härligt gäng ska ni veta. ja e här inne o läser runt ofta även om ja sällan haft ork att skriva. önskar er alla den bästa påsk...de e ni värda. ta hand om er...kramar

• sandervig

hjälp...de blev ingen glad gubbe....
    de blev fel!!!

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7