Inlägg från: Mamma Brander |Visa alla inlägg
  • Mamma Brander

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Hej!Nån här med ledproblem pga sin uc?Jag har uc och börjat få konstigt ont i lederna. Det liksom vandrar runt. Känns som jag har stukat fötter, fingrar, handlederna men inte överallt samtidigt. Har ibland ont så jag vaknar på natten. Låter det bekant? Kan man göra något åt det?Ha de!!!

• Mamma Brander

Hej!Jag kan tipsa alla "tarmisar" i närheten av Malmö om att UMAS i morgon kväll har informationskväll med tema mag- tarmsjukdom. Alltså tisdag 17 april kl 16.30 - 19.30 i Jubileumsaulan, UMAS ingång 59. Upplysningar ska finnas på www.patientforum.umas.se.Har ingen aning om det är spännande eller inte. Såg bara en notis i tidningen idag. Själv kan jag tyvärr inte gå...Ha det bra alla!!

• Mamma Brander

Aaaaaaaaagh!Nu måste jag bara få gnälla en stund. Jag är jättekass igen! Remicade funkar inte längre och det känns skit! Så nu är det dax att testa nått nytt. Får börja med en dunderkur Kortison för att bli av med det värsta och sen börja med nån märklig medicin som heter Azatioprin. Tydligen typ som Imurel. Man blir ju helt knäckt när man läser i Fass. Jag vill inte hålla på med det här skitet längre!!! Aaaaaaaaagh! Vill att allt bara ska bli som vanligt igen. Vill ju kunna njuta av att vara mamma och inte bekymra mig om mig själv längre. Vill bara mysa och vara glad. Trotts allt skitet har jag en jättegullig läkare. Han är så go och rolig. Känns skönt.Nä, nu känns det faktiskt redan lite bättre när man har fått gnälla lite...    :)Ha det bra alla!!!

• Mamma Brander

Tack för att ni finns! Känns lugnande! Ja, jag får hålla tummarna...     Mitt lilla vackra monster är sju månader och är aktiv! Oftast är hon glad. Som tur är.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7