• Baggy

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Oj, jag har inte varit inne i tråden på länge...

Uppdaterar: är 33 år, gravid i v 29 mha ivf, har mb Chrons med ileostomi och en vilande bäckenreservoar. Äter inga mediciner men måste ta Mesasal rektalskum ibland för att hålla reservoaren lugn. Ang ledvärk så har jag oxå haft stora problem men sedan ett år tillbaka äter jag en kapsel Omega-3 dagligen och det är något jag verkligen rekomenderar!! Jag mår kanonbra och har inte haft ont i en led sedan dess.

• Baggy

Fru U: jag fick tillbaka min stomi -03 och hade dessförinnan en reservoar som mot slutet bara ställde till med problem. Vid operationen ville min kirurg inte operera för mycket i buken eftersom det ytterligare kunde försvåra för oss att skaffa barn. Därför är den kvar tillsvidare och det är tveksamt om jag pallar med att lägga ned stomin igen.

• Baggy

Lällas: vi har försökt sedan sommaren -02. Under -03 var jag ganska sjuk och på hösten fick jag somin tillbaka så det året kan vi räkna bort. Våra chanser att lyckas den naturliga vägen var små eftersom mina äggledare skadast vid alla operationer så vi blev ställda i ivf-kö jan-04. Vi lyckades på 3:e ivf:et.

Jag kommer att snittas och det kommer att ske i det gamla ärret på magen, nedanför naveln.

Har tänkt tanken att man kanske för över chrons till sitt barn men jag är den enda i släkten som har en tarmsjukdom så jag är inte heller så orolig, i så fall finns det mycket annat att oroa sig över också.

Jag har iaf mått som en prinsessa hittills under gravditeten och stomin har ännu inte ställt till med bekymmer men har börjat att sticka ut lite mera.

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7