Inlägg från: missingu |Visa alla inlägg
  • missingu

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Hej alla!
    Gör ett inhopp här, bruakr göra det ibland för ni har så mycket kunskap och kloka tankar. Behöver hjälp med min mage.
    Jag har sedan jag fick barn, (dvs 2år sedan) haft problem med min mage. Jag får kraftiga krampanfall med diarrer och ibland kräkningar. Första anfallen trodde jag faktiskt att jag skulle dö nästan, så ont gjorde det. Ibland är det kopplat till viss mat och ibland inte, ibland spelar det ingen roll vad jag äter och ibland kan jag nästan inte äta något alls så kommer det ut.
    Har haft blod och slem i avföringen men endast tre gånger under två år.

Jag har gjort endoskopi, den visade inget, jag har ätit magsårsmedicin (omeprazol) blev inte bättre.
    Nu i veckan så fick jag feber och väldigt ont på höger sida strax nedanför revbenet, åkte in på akuten, hade först 38.2 och blod i urinet. En timme senare så hade jag 38.9 och var mycket sämre. Jag blev inskriven på kirurgen för de trodde att det var gallan eller blindtarmen. Jag har legat med dropp där i tre dagar, febern har stigit upp till 39.5 och ned och så även det magonda. Men de hittar inget fel! Jag blir knäpp snart! Har gjort ultraljud på gallblåsan och den såg bra, inga stenar och den såg inte inflammerad ut. Gjorde sedan en buköversikt och där syntes att alla körtlar var svullna vilket ökade läkarnas teorier om att jag har en infektion.
    Blev hemskickad med order om att vila och höra av mig igen om det blev sämre. Magen känns bättre av att ha fått dropp i tre dagar men inte bra. Åt mat igår kväll och den kom som vanligt ut efter ca två timmar. *suck*

Jag börjar få panik nu, jag kan inte ha det såhär, det går ju inte att leva ett normalt liv! Jag ska börja jobba i höst och jag kan ju inte springa på toa hela tiden då.
    Vad kan det vara för fel på min mage? Någon som känner igen sig??

• missingu

dalkulla26: Nej, alla prover var bra förutom urinprovet och febern så infektionsproverna var inte höga tror jag, syns det på vanligt blodprov?

Härligt med Dublin! Har aldrig vart där så jag kan tyvärr inte tipsa om något man akn göra där!!

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7