• Kängu

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

68an.
    Hej!
    Hör inte hemma i er tråd men surfade förbi. Jag har själv för låg ämnesomsättning (sköldkörteln) och det värdet som du beskriver (utan namn) låter tom TSH. När det är för högt så tyder det på för låg ämnesomsättning (kan låta baklänges, men så är det. Är värdet för lågt kan det bero på giftstruma). Andra sköldkörtelvärden man brukar ta är T3, eller T4, men deras referensintervall är annorlunda (T3 ca 4.0-7.0, T4 ca 10.0-22.0). Har man låg ämnesomsättning är det ingen fara alls. Det beror ofta på en inflammation i sköldkörteln och åtgärdas med hormon, levaxin. man lever helt som vanligt om man äter levaxin. Jag har ätit det i 10 år och mår prima. Sköldkörtelvärdet tror jag alltså inte alls att du behöver oroa dig för.

Ang leverprovet så vet jag inte.

• Kängu

Hej! Kikar förbi här ibland för att jag har kontakt med mumlin.
    Lindis41, du och jag är några av få som firar på FL. Jag är dock inte sjuk, som du din stackare. Låter jobbigt med gallan

(jag är hemma för att packa då vi ska på semester i morgon..)

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7