V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
har just hittat denna sida, och här finns mycket kunskap och intressant att läsa. av såna som kan!
jag har både colit (el sigmoidit?) och förmodligen IBS.
nu senast har jag haft såna smärtor och kramper i magen. och det jag trodde var IBS symtom, tror läkaren jag träffade, att det var coliten. men inte samma symtom som jag är 'van'.
jämfört med vad jag läser här, så är det nog ändå en mild variant jag har nu. men jag vill veta vad kramperna kan bero på. läk var även innte på att det kan vara nån förträngning på tarmen, funderade på colonrtg, men det slutade med att hon remitterade mig till mag o tarm läk, och det kan ju dröja länge då innan jag får komma dit.
nån medicin ville dom inte skriva ut mot kramper. men jag ska ta en kur med predclysma nu.
det värsta är att inte veta.
lustigt när jag läste här om ont i hälarna. det har jag aldrig hört eller känt förut. men så härom dan kände jag ont under hälarna, och förstår inte varför jag kände så.
kanske nåt samband, eller har jag gått i för dåliga sommarskor nu? bara lite ont när jag går.
ja....så har jag skrivit av mig lite