Inlägg från: FruBehrendtz |Visa alla inlägg
  • FruBehrendtz

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Hallå, skönt att hitta ett forum man kan prata av sig lite..

Jag har Crohn sedan 3 år tillbaka, sjukdomen uppkom under min första graviditet men tog 1 år efter min dotter va född innan jag fick min diagnos. Ett år av ren smärta.. Det värsta året i mitt liv.. Det va verkligen förjävligt..
    Jag sökte 16 gånger på akuten och 15 gånger på Vc för samma symtom och besvär men vart inte trodd..
    Vart behandlad för mag sår, livmoderinflamation mm.. Innan jag föll ihop och fick åja in akut med massa blod från rumpan.. :(Inget skoj!
    Gjorde då en koloskopi och hela min colon va helt förstörd, blod överallt , ingen trevlig syn vill ja lova.
    Vart insatt omg i.v på kortison inlagt 1 vecka innan ja fick komma hem.
    Fick igen ett rigält skov på julafton 2009, blev resa till akuten igen och inlagd i hela mellandagarna.. och blev insatt på imurel.
    Och har sedan dess ätit det, och det har efter ca 9 månader efter ja började med det fungerat bra. Haft några biverkningar, tappade året sommaren 2010, samt sol blåser samma år.. Men efter det funkade det.

Och nu är ja gravid med vårt 2 barn, äter fortfarande imurel, men magen är ororlig hela tiden, har imellanåt väldigt ont och är öm i magen.. Men jag hoppas att detta lägger sig snart.
    är i v. 11 nu och redan fått börja med järntabletter så det gör att man blir förstoppad samtidigt inget vidare kan ja lova,, men men sålänge pyret i magen mår bra och växer dom den ska så är det bra..

är lite nervös och rädd inför förlossningen, vad händer, vad kan ske.. ? Läkaren får man ju dock inte så bra svar från tycker ja... Ska till läkren på onsdag se vad han säger och tycker..

kram på er 

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7