V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
tänkte berätta om den diskriminering jag upplevde igår tack vare min sjukdom...
jag vill inte använda mig av titlar eller namn så jag låtsas vilja ha ett jobb som bagare i den omorganisation vi ska gå igenom på jobbet.
jag går till min närmsta chef och vi pratar lite strött om det där bagar-jobbet och jag vill veta av honom vad som krävs av mig för att få det jobbet, varpå han säger: man kan inte vara sjuk som bagare.... jag blir helt ställd, och säger att jag är dålig nu men framtiden kan vi ju aldrig veta något om!! han säger igen att man måste vara där som bagare, det kan bli svårt om man är sjuk...
J*vla gubbe rent ut sagt! vad arg och lessen jag blev! Jag kan ju kanppast veta hur jag kommer att må i framtiden, ska jag inte ha samma förutsättningar som alla andra för det???? Tyvärr sa jag inte mycket just då till honom, men det knagde mig resten av dagen/kvällen och jag var jättelessen. Pratade även med några jobbarkompisar om det och de fattade kanppt att han var sann... nU funderar jag på att gå vidare med det här i företaget. Det är inte heller första gången han kläcker ur sig något så korkat...
Till saken hör att jag har en kollega som redan jobbar som bagare, och hon har en annan sorts autoimmun sjukdom, MS, men hon kan minsann jobba som bagare...?
grrr, arrrgghhhh, brrrr, fnyyyyssss
(är lätt irriterad som ni säkert förstår)