• jajjaB

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Nio,
    ja sötsaker är djävulens påfund
    själv försöker jag låta bli, har jag inget hemma går det ju så klart bra! men har jag ngt i skafferiet så får jag kämpa emot... just nu står det en tårta orörd i kylen so mska ätas imorgon (min sambo har fyllt år i veckan) och jag glor på den med stora ögon varje gång jag öppnar kylen... *suck*
    naglarna har jag inga problem med, har aldrig haft, de växer så det knakar och är tjocka och kraftiga, men det är nog till viss del genetiskt, min mamma har likdana naglar och så även min mormor

• jajjaB

Madde
    ja det låter smidigt med injektioner och skönt att slippa hålla reda på tabl. samt skona magen! bara fördelar skulle nog välja det oxå om jag fick välja...

nu ska jag ta mig en kopp kaffe mmmmmm
    det är ngt jag inte kan hålla mig ifrån... lääängtar efter kaffet när jag inte fått på hela dagen

• jajjaB

Madde
    ja det låter smidigt med injektioner och skönt att slippa hålla reda på tabl. samt skona magen! bara fördelar skulle nog välja det oxå om jag fick välja...

nu ska jag ta mig en kopp kaffe mmmmmm
    det är ngt jag inte kan hålla mig ifrån... lääängtar efter kaffet när jag inte fått på hela dagen

• jajjaB

oops, sorry, var lite för snabb på knappen
    hihi

• jajjaB

madde, ha de så kul på möhippan låter skoj

• jajjaB

Lällas,
    jag förstår din oro, men vi håller tummarna för positiva besked! det blir bra ska du se hör av dig så fort du vet!!
    B12 är en vitamin, och då är det alltså vitaminbrist man får. Väldigt vanligt för oss tarmisar och även om man är veggo, då oftast B12 finns i kött, ägg och andra proteinrika prod.
    Saken är att jag äter rätt mycket av den varan, nu när jag knappt vågar äta råkost som sallader m.m.
    men jag verkar inte ta upp det så bra, därav det låga prov- resultatet.
    vad härligt det lät med fjäderholmarna! var ni dit? jag och en kompis hade det nästan som tradition, innan vi skaffade barn, att åka dit och gå på utomhusteater ljuvligt!! och vid ngt tillfälle har vi oxå varit på skaldjursrökeriet.
    underbart väder idag för en utflykt! kram på dig, och du, du får gärna hålla mig i handen när doktorn ringer, jag är bara 2 mil bort

• jajjaB

Lällas, glömde en sak... jo vi var inne på Imurel, men läkaren ville vänta, det är sista utvägen enligt honom, för den har så många läskiga biverkningar. och så är det bara ändtarmen som det är problem med för tilfället. bra beslut av läkaren tycker jag

• jajjaB

Lss,
    jag vet nu att du inte är så förtjust i läkare och sjukvården men det blir kanske bara sämre om du inte kolla upp det!? som Lällas skrev så kanske du åtminstone blir bra om två veckor och kan vara med på bröllopet, men då kanske du måste ta och söka sjukvård redan idag för att kunna återhämta dig tills dess

• jajjaB

jag satt och väntade på att läk skulle ringa igår kl 17.30, var skitnervös för jag var själv med tova och hon kan vara rätt gapig och gnällig när jag pratar i tlf så jag laddade upp med russin och andra nödgrejjer... gick här och vankade av och an...och så ringde han aldrig... oroade mig i onödan som vanligt! han ringde imorse istället och det var ju iofs bra nu när jag var själv

Lycka till!

• jajjaB

Nio, hoppas du blir piggare tills de kommer, man kan ju alltid hoppas

nu ska jag iväg och hämta mitt lilla troll på dagis

hoppas dagen blir bra för er alla! och Lällas, lycka till!

Kram jajja

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7