V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
68an: Ja, är man inte med här på ett par dagar, då missar man massor! Salazopyrin är inte gratis, men i går hämtade jag ut medicin till Linnea som skulle ha kostat 800 kr och jag betalade strax under 200 kr. Du vet med tre barn (barn under 16 år räknas ihop för högkostnadsbeloppet), som har diverse halsflussar och öroninflammationer, så kommer man snabbt upp till nivån med rabatt!
slj: Ja, vem önskar inte att alla ens barn fick vara friska?! Men sedan vi fick Malva (med downs syndrom) för fem år sedan, så känns inget självklart längre... Nu är i och för sig Malva frisk, och Linnea sjuk, men vad jag menade är att vi nog inte längre tar allt för givet...
Det kommer att gå så bra för Lukas! Linnea var en kämpe, och nog tuffast i vår familj just nu, medan jag mår botten. Det är så mycket värre när ens barn är sjuka än när man är sjuk själv, de är ju en kärare än livet självt...
Jag kämpar nu med att visa Linnea en positiv fasad och inte göra henne sjukare än vad hon är, hon mår ju bra! Problemet med en nioåring är ju att hon hör och snappar upp så mycket mer än vad man tror...
Lällas: Jag skrev ut dina rader om tillfällig stomi och din upplevelse av stomi generellt och bad min man läsa dem. Nu hade vi ju inte i första hand tänkt oss stomi för Linnea (!), men det kändes ändå bra att se alternativ hundra år bort... Han läste i alla fall dina rader, såg klart berörd ut och sa: "Spara detta någonstans, så kan Linnea läsa detta om tio år..."
//Anna