dalkulla26: Ja då förstår du nog hur jag känner, lite liknande sits. Typ!
Lone Star State: Fy fan! Ursäkta mitt språk men....! Fösrtår verkligen om du känner dig knäckt, om läkare bara visste vilken "makt" dom har över våra kroppar och våra liv och hur fördjävligt det känns att det är på det viset!!! Jag kände mig riktigt kränkt av min förra läkare när han visade noll förståelse över min situation och när jag försökte berätta så avbröt han mig, försökte överrösta mig och ville inte lyssna, bara prata själv och beordra mig till vad som var bäst. Nästa gång jag kom dit hade jag min sambo och min mor med mig och gubbjäveln va from som ett litet lamm, skiträdd blev han av att jag hade backup. Han hjälpte mig den gången med allt jag bad om men det va ändå försent, en kränkning glömmer man inte så han blev bortbytt, mors och goodbye bara! Skulle råda dig till att försöka göra detsamma om du orkar, för mig var det verkligen värt det! Angående undersökningar så vägrar jag numera att genomgå undersökning utan intravenöst lugnande, smärtstillande i tablettform och lokalt smärtstillande (xylocain)! Det är enda sättet för mig att klara en undersökning och helt ärsligt så kan dom va jobbiga ändå men jag klarar det i alla fall. Vid en av mina undersökningar då dom var tvugna att undersöka väldigt högt upp i tarmen och dessutom omfattande undersökning vaginalt (p.g.a. fistel) så bestämde min läkare själv att jag skulle få sövas, han tyckte inte att jag skulle behöva genomgå det vid vaket tillstånd. Kan tilläggas att det va min kirurgläkare, det är ju DOM som har tillgång till att söva sina patienter, medicinläkarna har inte det (enligt min medicinläkare)!
jajaB: Trist att då fått va dålig så länge! Det tär på en att behöva känna sån trötthet hela tiden! Och ja, jag är också djup och funderar som du över mycket!