• Anonym (*Limpan*)

Hur går ett faderskapstest till?

Som rubriken lyder? Hur går det till? Vad händer? Osv

• Svar på tråden Hur går ett faderskapstest till?
  • Anonym

Du och barnets pappa får skriva på papper om att han är pappa.
    Ni får lite frågar om ni har varit med någon annan under den tiden. Det går rätt fort.

• Anonym (*Limpan*)

Min killkompis är osäker på att det är hans barn i magen.

Han va inte tillsammans med tjejen vid tillfället för graviditetens början (vi räknade från BF och bakåt) och vill veta om det är han som är pappa innan han blir tvungen att betala underhåll osv, givetvis tar han allt sitt ansvar om det är hans barn

• Anonym (Va)

Tar de inte blodprov också? Annars kan man ju ljuga om det iaf???

• Anonym (*Limpan*)
    Anonym skrev 2007-03-26 16:53:23 följande:
    Du och barnets pappa får skriva på papper om att han är pappa. Ni får lite frågar om ni har varit med någon annan under den tiden. Det går rätt fort.

Okej så de tar inga tester o så då?

Vi (min sambo och jag) var ju ett par och det är ju 100% vår bebis men i kompisens fall är det ju 50-50% att de är hans

• Anonym (*Limpan*)
    Jacqueline skrev 2007-03-26 16:59:08 följande:
    man kan begära att ta blodprover för att fastställa faderskapet.
    Okej det var det jag tänkte, annars kan ju tjejen ljuga hur lätt som helst
  • Nifelheim

Fast här tar de inte blodprover, de skrapar lite i bebisens mun med ngn pinne och tar DNA test på det (ja och på pappan såklart)

• gullican

Om hon har uppgivit honom som pappa till barnet så blir han kallad till Familjerätten. Där frågar de honom (och henne såklart) om han är säker på att han är pappa till barnet. Säger han då att han inte är säker på det och varför så bestäms det troligen att faderskapstest ska göras dvs DNA-prov.

• Jacqueline

om "pappan" (i detta fallet) tar på sig faderskapet utan att protestera så får han ju "skylla sig själv"...MEN,är han osäker så har han rätt att kräva ett DNA test,förhoppningsvis är han smart och INTE skriver på några papper förän han är helt 100% på att barnet är hans.

Svar på tråden Hur går ett faderskapstest till?