• niinie

Namnet Alex??

Jag och min sambo har sånna problem med att komma överens om ett pojknamn....men nu funderar vi på namnet Alex.

Vad tycker ni om det namnet? fint eller fult?
    Själv kan jag inte riktigt komma fram till om det är fint eller ej , så därför vore det kul att höra vad andra tycker

• Svar på tråden Namnet Alex??
  • sheeba

Tycker inte det är ett namn utan en förkortning.

Vi har Alexander, säger aldrig Alex till honom bara när jag skriver eller snackar med andra.
    Men det finns ju de som har Alex som förnamn.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Annika 1983

Alex e fint men bara som förkortning. Tycker jag... .

* Kram *
  • m00nfl0wer

Mitt kusinbarn heter Alex. Hur fint som helst! :)

• niinie

jo..jag sa till min sambo att:- Kan vi inte döpa honom till Alexander istället..så blir han ju säkert kallad för Alex sen....
    Men neeeej då..det passade inte alls ....min sambo håller fast vid just bara Alex ...typiskt

• S vali s

Min kompis son heter kort och gott Alex, superfint

Den late får brått när det blir kväll
  • annikaloppan

Det ska inte vara Alex. Det ska vara Alexander. Alex är inte ett namn, det är en förkortning på ett namn.

(¯`°?.¸ ღ♥ William ♥ღ ¸.?°´¯)
  • m00nfl0wer

Men det är som att säga att jag inte får heta Nina. Det är ju ett smeknamn på Kristina t.ex. :(

• Mirakel händer

Min svågers son heter ALEX, tycker det är fint.

Längtar...
  • keepthefaith

ALEX är ju underbart.....och just att det inte är en förkortning är ju precis det som gör det så suveränt ju!!!
    Lör hårt säger jag

• Annika 1983

jooo men Alex är fint. så det är ju inte helt fel. Det ärnog för att man är van vid att dom heter Alexander eller nåt.

Jag tycker att Alex är ett okej namn nu när jag tänkt på det *S*.

* Kram *
Svar på tråden Namnet Alex??