Inlägg från: niinie |Visa alla inlägg
  • niinie

Namnet Alex??

Jag och min sambo har sånna problem med att komma överens om ett pojknamn....men nu funderar vi på namnet Alex.

Vad tycker ni om det namnet? fint eller fult?
    Själv kan jag inte riktigt komma fram till om det är fint eller ej , så därför vore det kul att höra vad andra tycker

• Svar på tråden Namnet Alex??
  • niinie

jo..jag sa till min sambo att:- Kan vi inte döpa honom till Alexander istället..så blir han ju säkert kallad för Alex sen....
    Men neeeej då..det passade inte alls ....min sambo håller fast vid just bara Alex ...typiskt

• niinie

Fast jag skulle säkert kunna vänja mig vid just bara Alex...verkar ju blir vanligare och vanligare med det namnet nu
    men jag vet inte..ååh...får sån beslutsångest..

• niinie

m00nfl0wer:...precis..och jag heter också kort och gott Nina ju...

Jo..men nu när ni(de flesta här iaf) säger att Alex är fint...så..då börjar det låta finare i mina öron också..hihi...

• niinie

annikaloppan : Jo vi har ju som du säger ett tag på oss att bestämma oss...men det är sååå himla skönt att ha sånt bestämt långt i förväg...så man slipper sitta i ren panik sen och inte ha nått bra namn till bebben om det blir en pojke

• niinie

m00nfl0wer:

hihi.jo...många har frågat mig om jag BARA heter Nina eller om det är en förkortning av nått annat namn.
    tycker Nina är ett enkelt och gulligt namn faktiskt..så jag är nöjd

• niinie

nej, nu ska jag inte babbla vidare mer om mitt namn..utan det var ju namnet Alex vi skulle diskutera..

Svar på tråden Namnet Alex??