• mrslind

är de sant att de är farligt att cykla sista månaden i grav?

hörde de idag?!!

• Svar på tråden är de sant att de är farligt att cykla sista månaden i grav?
  • mrslind

hörde att sadeln tryckte på huvve..

• AnneSophie
    mrslind skrev 2007-03-27 11:27:38 följande:
    hörde att sadeln tryckte på huvve..

Ha ha ha ha....nej.

Som sagt, om det känns bra för dig att cykla (dvs det inte gör ont någonstans på dig) så cykla på.

• Kikksan

Har jag aldrig hört. Det var det dummaste... Känner massor som cyklat in i det sista. Vilka påhitt...

• petsod

Jag cyklade samma dag jag fick min dotter. Mår man bra så tror jag snarare att det stärker viktiga muskler och är en bra motionsform.

• petsod

Jag cyklade samma dag jag fick min dotter. Mår man bra så tror jag snarare att det stärker viktiga muskler och är en bra motionsform.

• mrslind

ok, köpte mig en ny cykel i går. men fick höra i morse att de var farligt. men då kan jag cykla i dag. skönt

• AnneSophie
    mrslind skrev 2007-03-27 11:31:49 följande:
    ok, köpte mig en ny cykel i går. men fick höra i morse att de var farligt. men då kan jag cykla i dag. skönt
    Ja, cykla på du.
  • LuMa

Om man har foglossning så är det bättre att cykla än att gå då det tar mindre på bäckenet också.

Same shit, different name..
  • Teskedsmamman

Ursäkta mig... hur långt in brukar du ha sadeln när du cyklar?!

För att den ska trycka mot huvudet så ska den vara inne i trakterna av livmoderhalsen och där har då jag sällan sadeln måste jag erkänna

Så länge det inte gör ont av t ex foglossning så är det bara att cykla på!

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.24) BF - 070723
  • miniGrynet

Jag hörde oxå detta när jag var gravid, frågade tom bm, som skrattade gott!
    Jag skämdes lite för att jag frågade, men men...
    Man blir ju lite nojjig av alla "vänliga" själars tips under grav!

Cykla på du, det är ju så underbart väder nu!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • ebben

bebbens huvud är ju inte vid slidöppningen?! Utan LÄNGRE in,skyddad av mor o allt som vi har där inne ,livmoder o fostersäcka osv.
    Det är inte farligt!!

• vintervila

nä, inte farligt, men SVÅRT tycker jag!!
    Man behöver ju dra upp benen en bit när man trampar och magen va ju rejält i vägen! Fattar inte hur ni som cyklade in i slutet av grav klarade av det!

• lia76

Det som skall vara farligt då med att cykla när man är gravid (oavsett månad) det är väl att ramla av cykeln så man slår sej så illa att barnet dör
    Men annars ser inte jag något farligt med att cykla...
    Visserligen höll jag mej borta från cyklar nästan hela min gaviditet.

Jag skulle cykla till min praktikplats (som jag hade då jag pluggade) och var då gravid i 3 månaden tror jag det var.
    Den tidpunkten på morronen så skulle alla skolungdomar till skolan så de cyklade i gäng.
    Jag hamnade mitt i ett av gängen som cyklade och sen komemr några andra tjejer och cyklar bakom oss och plingar för att de vill att "min klunga" ska flytta på sej så de kommer förbi.

HUR 17 ska man kunna akta på sej när det är ett gäng cyklister på ca 7 som cyklar i en klunga?
    Så jag försöker cykla åt sidan... en annan tjej försöker cykla åt sidan och kör in i mitt bakhjul på min cykel så jag håller på att flyga av cykeln.
    En annan tjej åkte omkull (tur det inte var jag)
    Men jag klev av cykeln och svor ve å f*n åt den som plingade och påpekade hust ovanstående text:
    *Hur f*n tror du man ska kunna väja undan när det är en klunga på 7 cyklister på en ganska smal cykelbana + att det är isigt å skit på den?"
    Och så påpekade jag att jag var gravid (vilket inte hon kunde ana) men hormonerna påpekar dte gärna
    Så efter det slutade jag cykla under min graviditet...

Kram Lia, stolt mamma den 23/9 till en liten Stella
  • listo

Nja alltså om sadeln kunde trycka på barnets huvud så skulle det väl vara farligt att överhuvudtaget SITTA ner som gravid...

så nej, det är inte farligt att cykla

Svar på tråden är de sant att de är farligt att cykla sista månaden i grav?