• Therese33

Bråk om pengar...

Jag tycker att min man skämmer bort min styvdotter alldeles för mycket. Hon är jätteslapp, har skolkat i skolan, struntat i läxor och bara glidit omkring. Man kan inte ställa några krav på henne för då blir det ett jäkla liv.
    Hon fick åka på skolresa fastän hon inte gjort sig förtjänt av det, hon hade ett antal läxor som hon skulle göra innan resan som var en förutsättning men dom struntade hon i. Hon vägrar bo hos oss utan vill bo hos sin mamma som inte har några regler alls. Hennes mamma får alla bidrag, ändå köper hon inte någonting till sin dotter. Nu vill min man köpa kläder till henne och detta tycker jag är helt vansinnigt då jag tycker att man skall förtjäna detta. Vad tycker ni? Det är ju inte så att hon inte har några kläder...
    Jag tycker att hon gjort ett val (låter hårt kanske) att bo hos sin mamma som är så bra, varför skall då vi "belöna" henne med att köpa kläder? Hon vill inte ens komma och hälsa på hos oss...
    Det kanske är svårt för mig att sätta in i situationen då jag inte är biologisk förälder?

• Svar på tråden Bråk om pengar...
  • Therese33

Antigone: Biomamman har aldrig köpt någoting till henne utan trots att styvdottern bott hos oss periodvis så har biomamman fått fullt barnbidrag, fullt vårdnadsbidrag, ändå har hon aldrig köpt något till styvdottern utan det är jag och min man som får köpa kläder, smink mm.
    Det är ju lite konstigt att biomamman har råd att köpa massa kläder till sig själv, varje gång man träffar henne så har hon nya kläder.
    Så där är du ute och cyklar!

• Therese33

Antigone: Jag kanske har formulerat mig lite fel, dom senaste åren så har hon bott hos oss lika mycket som hos sin biomamma men fått alla bidrag för att vi aldrig orkat bråka om detta! Ändå köper biomamman alltid kläder till sig själv, går ut och festar mm (då finns det ALLTID pengar) och jag tycker att man borde prioritera sitt barn före sig själv, visst kanske inte alltid men för det mesta!

Hon har inte bott hos oss på tre månader men nu är hon oss igen och hon hennes skor är trasiga och sminket är slut...
    Så jag vet mycket väl hur mycket en tonåring kostar med dessutom telefonkort, busspengar mm

• Therese33

Tycker bara att det är lite sorgligt att pappor alltid diskrimineras, om inte mamman går med på att dela barnbidraget trots att barnet är lika mycket hos båda så blir det inget till pappan. Vem är det som säger att det är alltid mamman som får stå för alla kostnader?
    Antigone: tycker att det låter väldigt mycket, vår tonåring äter inte för så mycket pengar... Om dina barn fikar så mycket så kanske du skall be dom ta ett extrajobb?

Svar på tråden Bråk om pengar...