• Ostkustens Pärla

Okej att träna en vecka efter missfallet?

Fick missfall i vecka 12 i onsdags. Idag har det gått en vecka sedan det satte igång. Blöder fortfarande litegrann, men känner mig väldigt pigg och frisk. Skulle väldigt gärna vilja sätta igång och träna lite igen. Tänker ta en promenad ikväll och imorron tänkte jag gå på gympa. Är det okej, tror ni? Det kan väl inte vara farligt att träna? Jag känner mig verkligen fylld av energi nu när gravid-hormonerna gått ner, jag vill röra på mig!!

• Svar på tråden Okej att träna en vecka efter missfallet?
  • Anonym (sol)

Min läkare sa att jag skulle följa min kropp. Du känner din kropp bäst själv, käner du att du orkar och kan så träna på! Eller ring o fråga din läkare!

• Ostkustens Pärla

Någon mer som kan säga nåt?

• Anonym

Fick missfall och gjorde skrapning för snart två veckor sen. Till mig sa de inget om träning, men dagen efter skrapning så tog vi en rätt lång (om än rätt sakta) promenad, och det kändes helt ok, även om man mest gick och smågrät. Har inte tränat på gym än, men det beror nog mer på att jag är lat. Har varit ute på rätt mycket promenader i alla fall.

• Emilsmamma

Jag var igång och träna box en vecka efter mitt mf i v9. Då hade jag bara lite flytningar kvar och kände som dig, mycket piggare när gravhormonerna börjat gå ur kroppen.
    Träna du på om det känns bra.

• sångbird

Tror också du kan träna, var som du otroligt sugen på att träna när kroppen började kännas som vanligt igen!!

Svar på tråden Okej att träna en vecka efter missfallet?